1. YAZARLAR

  2. Ahmet Tolgay

  3. Behzat Ç. çılgın mı, dahi mi?..
Ahmet Tolgay

Ahmet Tolgay

Kıbrıs Gazetesi
Yazarın Tüm Yazıları >

Behzat Ç. çılgın mı, dahi mi?..

A+A-

Televizyonda kült olmuş dizileri sinemaya uyarlamak rant getirici, gişesi garantili bir gelenek oldu. Bu Amerika’da da böyle, Türkiye’de de… Ve herhalde kanallarını izleme olanağına sahip olamadığımız bize yabancı diğer ülkelerde de böyle. Bu bağlamda Türkiye kanallarında fenomen düzeyine gelen “Deliyürek”, “Asmalı Konak” ve “Kurtlar Vadisi” dizilerinin sinema versiyonlarını izledik. Dahası, “Kurtlar Vadisi” beyaz perdeye üç kez uyarlandı. Şimdi ise gündemde Ankara polisiyesi “Behzat Ç.” var.
  
Televizyonda olduğu gibi sinemada da Behzat Ç.’nin serüveni Ankara’da geçiyor. Sinema versiyonunun adı “Seni Kalbime Gömdüm.” Behzat Ç.’nin kalbine gömülenin kaçırılıp öldürülen kızı mı, yoksa filmin sonunda, tabut içinde suya atılarak boğulan ve Cansu Dere tarafından canlandırılan emniyet mensubu genç kız mı olduğu, filmin yanıtsız kalan sorularından biri.
  
Dizideki ana karakterler Behzat, Hayalet, Akbaba, Harun ve Behzat’ın sevgilisi sarışın bayan savcı, yine televizyon dizisindeki sanatçılar tarafından canlandırılıyor. Tabii ki ünlü dizinin sinema versiyonu için dışarıdan esaslı bir oyuncu takviyesinin yapılması da ihmal edilmedi.
  
Kadro, Ankara Devlet Tiyatrosu’nun yetenekli oyuncularından oluşuyor. Yönetmen Serdar Akar, hem televizyondan ve hem de sinemadan deneyimli. Oyuncularından iyi performans almış. Oyunculuklar gerçekten dört dörtlük. Her karakter son derece doğal. Sanatçılar oynamıyorlar, yaşıyorlar. Erdal Beşikçioğlu bu filmdeki performansıyla Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde yılın en iyi erkek oyuncusu seçildi.
    *      *      *    
  
Ankara’da ortaya çıkan gizemli bir seri katil eski polislerin yakınlarını yakalayıp canlı olarak tabut içinde toprağa gömmektedir. Baş komiser Behzat’ın enteresan kimliklerden oluşan cinayet masası ekibine “Red Kit” lakaplı bu seri katili yakalama emri verilir. Ankara kazan, ekip kepçe bir insan avı başlar. Seri katil de boş durmamakta cinayetler zincirine her gün yeni bir halka eklemektedir. Behzat ve ekibi kovuşturmalarında hayli yol almışken polis teşkilatının üst düzeyinden operasyonun durdurulması talimatı gelir. Ekip mensupları tatile gönderilmek istenir. Bu gelişmeyi olağan karşılamayan ve öldürülenlerin hep polis yakınları olmalarından kuşkuya kapılan Behzat, bu kez araştırmalarını polis örgütünün içine yöneltir. Öykünün işte bu kesitinde, Amerikan filmlerinde çok irdelenen “iyi polis, kötü polis” klişesiyle yüzleşiyoruz. Geçmişte polis örgütü içinde oluşan bir çete çıkarcı eylemlerde bulunmuş ve teröristlerden ele geçirdikleri silahlarla yargısız infazlar yapmıştır. Günümüzde işlenmekte olan seri cinayetler de bu olayla bağlantılı bir intikam kasırgasıdır.
    *      *      *
  
Serdar Akar’ın usta yönetimi sayesinde hızlı tempolu ve esprilerle yüklü bir sinemasal anlatım söz konusu. Aksiyon profesyonelce. Hele Ankara’nın bir meydanında sürat yapan ekip arabasının kaza geçirerek takla atması, Hollywood aksiyonlarını aratmayacak kadar başarılı… Karakterler sadece öykünün akışına terk edilen kupkuru figürler değil. Onların günlük yaşantıları, karakteristik özellikleri de çok içten yaklaşımlarla irdeleniyor. Behzat, Hayalet, Akbaba ve Harun tıpkı televizyon dizisinde olduğu gibi sanki yanı başımızda bizimle birlikte yaşayan karakterler. Konuşmalarıyla, beden dilleriyle ve yaşam tarzlarıyla o kadar doğal ve o kadar içten…
  
Yine de insanın aklına polis teşkilatının içinde böylesi ekipler var mı sorusu takılıyor. Kıyafetler ve davranışlar serserice ve bohem… İçiyorlar, sövüşüyorlar, dövüşüyorlar, sevişiyorlar, amirlerine kafa tutuyorlar ve bunların yanı sıra korkunç cinayetleri de çözmeye çalışıyorlar. Bu adamlar, cesetlerle dolu zor mesleklerinin gereği mi böyledirler?.. Behzat Ç, karakterinin bir çılgın mı, yoksa bir polis dehası mı olduğu sorusunu kült öykünün sinema versiyonunda da kendi kendime sormadan edemedim. Adam resmen travmatik bir tip. Geçmişinin ve kaçırılıp öldürülen kızının şokundan hiç çıkamıyor. Karabasanlarla boğuşmakta, alkolde boğulmakta ve kendi başına buyruk dengesiz çıkışlar yapmakta. Ama sonuç itibarıyla Behzat Ç. olayını da külte dönüştüren tüm bunlar değil mi?!.
  
Ankara’nın tanıdık dekorları içinde geçen filmin başrol oyuncuları Erdal Beşikçioğlu, Fatih Arman, İnanç Konukçuoğlu, Berkan Şal, Hazal Kaya, Cansu Dere, Tardu Flordun ve Hakan Hatiboğlu. Senaryoda Emrah Serbes’in, görüntülerde Zekeriya Kurtuluş’un ve müziklerde Cem Kısmet’in imzaları var. 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.