1. HABERLER

  2. RUM BASINI

  3. CYTA’nın uydu yayınları konusunda imzaladığı anlaşma güney kıbrs için baş ağrısı
CYTA’nın uydu yayınları konusunda imzaladığı anlaşma güney kıbrs için baş ağrısı

CYTA’nın uydu yayınları konusunda imzaladığı anlaşma güney kıbrs için baş ağrısı

Rum Telekomünikasyon İdaresi’nin (CYTA), “Makarios” yer uydusu tarafından özellikle Arap dünyasındaki televizyon kanallarının yayımlanması için yabancı bir şirketle imzaladığı anlaşmanın, Güney Kıbrıs için “baş ağrısı” olacağı belirtildi.

A+A-

Fileleftheros gazetesi “Makarios Uydusu Aracılığıyla İslami Fanatizm” başlıklı haberinde CYTA’nın, bu anlaşmayı açıklamaya fırsatı olmadan, özellikle Arap dünyasından, perde gerisindeki tepkilerin gelmeye başladığını yazdı.

CYTA’nın, söz konusu yabancı şirketle imzaladığı anlaşmanın, 250 kadar Arap uydu kanalının naklen yayınını öngördüğünü yazan gazete, ancak bu kanallardan bazılarının, Avrupa ve Arap ülkelerinde, uygunsuz ve rahatsız edici düzeye kadar aşırı İslam yanlısı şeklinde değerlendirildiğini belirtti.

CYTA’nın anlaşma imzaladığı yabancı şirketin merkezinin, geçtiğimiz Mayıs ayına kadar Bahreyn’de bulunduğunu, ancak Bahreyn’in Mayıs ayı itibarıyla bu şirketi kapattığını ve üyeleri hakkında araştırma başlattığını belirten gazete, gerek Bahreyn, gerekse bölgedeki başka ülkelerin, Güney Kıbrıs hükümetine yönelik tepki göstermeye hazırlandığını yazdı.

Gazete, CYTA’nın, imzaladığı bu anlaşmanın, iç cephede de tepkilere neden olacağını zira CYTA ve “Makarios” uydusu aracılığıyla, Türk kanalı TRT’nin, Arapça olan TRT Arabic ve TRT 6 gibi kanallarının Arap dünyasında yayımlanabileceğini, böylece Güney Kıbrıs ve Arap dünyası aleyhine propagandanın nakledilebileceğini de savundu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.