1. HABERLER

  2. KIBRIS

  3. Safa’dan Akar’a “Bencil” suçlaması
Safa’dan Akar’a “Bencil” suçlaması

Safa’dan Akar’a “Bencil” suçlaması

Detay’a konuşan Diyalog TV Genel Yayın Yönetmeni Reşat Akar’a Kıbrıs Türk Televizyoncular Birliği ve Star Kıbrıs Medya Kurumu Başkanı Ali Özmen Safa’dan sert şekilde eleştiri geldi ve Safa, Akar’ı tutumundan dolayı bencil olmakla suçladı.

A+A-

Ahmet Vamık

Kıbrıs Türk Televizyoncular Birliği ve Star Kıbrıs Medya Kurumu Başkanı Ali Özmen Safa, Detay Gazetesi’nin geçtiğimiz hafta başında başlattığı Özel Televizyon Dosyası sonrasında, Diyalog TV Genel Yayın Yönetmeni Reşat Akar’a çok sert suçlamalarda bulundu.

TV kanallarının yöneticilerinin Detay Gazetesi’ne yaptıkları açıklamalara değinen Safa, tüm TV kanalı yöneticilerinin ortada bir haksız rekabet olduğu konusunda hem fikir olduğunu kaydet. Kıbrıs Türk Televizyoncular Birliği Başkanı Ali Özmen Safa, ADA TV yöneticisi olarak kendisinin de görüşlerini belirttiğini fakat diğer TV kanalı yöneticilerinin açıklamaları üzerine birlik başkanı olarak ta görüşlerini dile getirme ihtiyacı duyduğunu ifade etti. Reşat Akar’ın haricinde tüm TV kanalı yöneticilerinin birçok ortak noktada buluştuğunu söyleyen Ali Özmen Safa, Reşat Akar’ın açıklamalarının diğer TV kanalı yöneticilerine zıt şekilde olduğunu dile getirdi.

“REŞAT AKAR’I SUÇLUYORUM”

“Birlik başkanı olarak Reşat Akar’ı bilgisizlik, ilgisizlik ve çifte standart yapmakla suçluyorum önce bu katkı payının neden verildiğini öğrensin” diyen Safa, devletin verdiği katkı payının bir yardım olarak verilmediğini, bunun bir tazminat olduğunu ve kazanılmış hak olduğunu kaydetti. Detay Gazetesi’ne yaptığı açıklamalarda Devlet’in özel TV kanallarına katkı payı verme zorunluluğu olmadığını dile getiren Reşat Akar’ı bilgisizlik ve ilgisizlikle suçlayan Ali Özmen Safa, bu katkı payının verilmeye başlandığı dönemde BRT’nin yarattığı haksız rekabeti tazmin etmek için ödendiğini hatırlattı. Reşat Akar’ın açıklamalarında BRT’nin haksız rekabet yarattığını kabul etmesine rağmen devletin verdiği katkı payını gereksiz görmesinin manidar olduğunu söyleyen Safa, Akar’ın açıklamalarında çelişkili ifadeler olduğunu sözlerine ekledi.

“ARKAMIZDAN KUYUMUZU KAZIYOR”

Farklı ülkelerden birçok kanalın Turksat platformu üzerinden uyduda yayın yaptığını hatırlatan Safa, her kanalın kendi ülkesinden aldığı lisansı Turksat’a beyan ederek Turksat platformuna girdiğini ifade etti. Reşat Akar’ın yöneticisi olduğu Diyalog TV dahil ülkemizde yayın yapan 3 TV kanalının RTÜK tarafından lisansları olmadığı gerekçesiyle kapatılma tehlikesiyle karşı karşıya kaldığını söyleyen Ali Özmen Safa, “Kıbrıs Türk Televizyoncular Birliği Başkanı olarak Yüksek Yayın Kurulu Başkanı İlkay Diren ile birlikte RTÜK’e karşı lobicilik yapıp bu haksızlığı engellemeye ve bu kanalların ülkemizde lisansı olduğunu ispat etmeye çalıştık. Geçici olarak bu kararı durdurmuş olsak ta tehlike halen devam ediyor. Biz Reşat Akar’ın da hakkını savunurken onun bizi baltalayacak şekilde bilinçsizle yaptığı açıklamaları kesinlikle tasvip etmiyorum. Biz kendisi için çalışırken o bizim arkamızdan adeta kuyumuzu kazıyor” diyerek Reşat Akar’ın Detay Gazetesi’ne yaptığı açıklamaları eleştirdi.

“REŞAT AKAR’IN AÇIKLAMALARI TALİHSİZ AÇIKLAMALAR”

Kıbrıs Türk Televizyoncular Birliği ve Yüksek Yayın Kurulu’nun bir mücadele içerisinde olduğu bu dönemde Diyalog TV yöneticisi Reşat Akar’ın Kıbrıs Türk Televizyoncular Birliği ve Yüksek Yayın Kurulu’nun açıklamalarının tam aksi yönünde fikirler beyan etmesini doğru bulmadığını ifade eden Ali Özmen Safa, Akar’ın açıklamalarını bir hata olarak değerlendirdi. “Biz verdiğimiz beyanatlarda BRT’den kaynaklanan ülke içi haksız rekabete karşılık tazminat olarak devletin özel TV kanallarına 30.000 TL katkı payı verdiğini açıkça belirttik. Reşat Akar’ın ısrarla bunu bir bağış veya yardım gibi lanse etmesi ve biran önce kesilmesi gerektiği yönündeki açıklamalarına anlam vermek mümkün değil.

“REŞAT AKAR HİÇ BİR ZAMAN BİRLİĞE DESTEK OLMADI”

Kıbrıs Türk Televizyoncular Birliği’nin kuruluş amacının içten ve dıştan yaşanan haksız rekabetlere karşı mücadele etmek ve birlik olarak tek bir güç olup bir ağızdan ortak menfaatler yönünde çalışmak olduğunu ifade eden Ali Özmen Safa, “amacımız bencilliği ortadan kaldırıp hepimizin ortak çıkarlarını savunmaktır” dedi. Reşat Akar’ın Kıbrıs TV’de Genel Yayın Yönetmeni olduğu dönemlerde de Televizyoncular Birliği’nin çalışmalarına katılmadığını ve birliğe katkı koymadığını dile getiren Safa, “o zaman da destek vermemelerine rağmen Kıbrıs TV’de bu katkı payından yararlandı. Reşat Akar şimdi Diyalog TV’nin başında ve tavrı yine aynı. Birliğin yaptığı işleri küçümsüyor ve çalışmalarına destek vermiyor fakat yine katkı payını da almayı biliyor” dedi.

“DÜN DÜNDÜR BUGÜN BUGÜNDÜR TUTUMU DOĞRU DEĞİL”

Özel TV kanallarına söz konusu katkı payının verilmesi gündeme geldiği zaman hazırlanan yasada hükümet tarafından mevcut TV kanallarına %100 katkı payı, yeni yayına başlayacak kanallaraysa ilk yıl %25 ardından %50 katkı payı verilmesinin teklif edildiğini hatırlatan Ali Özmen Safa, “o dönemde Kıbrıs TV yöneticisi olan Reşat Akar bu öneriye hiç itirazı olmamıştı. Şimdi Diyalog TV’nin başına geçince %25’lik katkı payını küçümsemeye başladı ve bu miktarın yatırımcıyı teşvik etmediğini söyledi. Bir taraftan katkı payı şartlarının zorlaştırılmasını savunan Reşat Akar diğer yandan yatırımcının teşvik edilmesinden söz ediyor. Bu tavır değişikliğindeki sebep durum değişikliğinden dolayımı yoksa dün dündür bugün bugündür tutumu mu sergiliyor” diyerek Reşat Akar’ın açıklamalarını eleştirdi.

“DVB-T YAYGINLAŞMADAN UYDUDAN ÇIKAMAYIZ”

Şuan planın tüm kanalların uydudan çıkması ve Turksat’ta bir tek BRT’nin kalmasına yönelik olduğunu kaydeden Ali Özmen Safa, “her evde uydu alıcısı mevcut ve herkes tüm kanalları uydudan izliyor. DVB-T sistemi kurulsa bile bu sistem yaygınlaştırılmadan ve her eve girmeden biz uydudan çıkarsak izlenme oranlarımız dibe vuracak. Kimse bize reklam vermeyecek ve uyduda kalabilen kanallar monopol olacak. Devletin verdiği 6 aylık süre bunun için yeterli değildir. Uyduda bir tek BRT kaldığı zaman tekelleşme olacak ve demokrasi ortadan kalkacak. İzleyicilerin farklı görüşlere ulaşma şansı kalmayacak. Bizim yayın yapmakta ki amacımız herkes gibi izlenmek içindir, öncelikli hedefimiz de tabii ki Kıbrıs halkıdır fakat biz şunu savunuyoruz ki DVB-T yaygınlaşmadan uydudan çıkarsak ülkemiz halkı bile bizi izlemeyecek” şeklinde konuştu.

“REŞAT AKAR’IN DAVRANIŞLARI BENCİLLİKTEN ÖTEYE GİTMİYOR”

Reşat Akar’ın açıklamalarında DVB-T sistemine geçilmek için geç bile kalındığı yönünde ifadeler kullanmasına rağmen “biz uyduda yer almaya devam edeceğiz hatta yayın bandımızı da artıracağız” şeklinde konuştuğunu söyleyen Ali Özmen Safa, “biz Televizyoncular Birliği olarak son yaptığımız toplantıda haksız rekabetin önüne geçmek için ya hep birlikte uyduda yer almaya devam edeceğimizi ya da hep birlikte uydudan çıkarak DVB-T sistemine geçeceğimiz yönünde ortak bir karara vardık. Reşat Akar bir yandan katkı payını gereksiz buluyor bir yandan da uyduda kalmaya devam edeceğini söylüyor. Üstüne üstük, bir de DVB-T sistemini savunuyor. Sırtını casino patronuna dayayan Reşat Akar’ın açıklamaları bencillikten öteye gitmiyor” şeklinde konuştu.

“REŞAT AKAR CASİNO DEVİNİN PARASIYLA HAVA ATIYOR”

Reşat Akar’ın arkasına hissettiği maddi desteğe güvenerek, küçümsediği devletin katkısı olmaksızın uyduda kalmaya devam edeceği yönünde açıklamalar yaptığını ifade eden Ali Özmen Safa, Reşat Akar’ın amacının tüm kanalların uydudan çıkması ve bir tek kendi kanalının uyduda yayın yapmaya devam etmesi olduğunu iddia etti. “Reşat Akar arkasına bir casino devini alıp “biz BRT’den bile daha üstün teknolojik altyapıya sahip bir yatırım yaptık şeklinde konuşuyor. Hangi TV kanalı arkasına bu denli bir destek alsa aynı şekilde yatırımlar yapabilir ama kalkıp ta dalga geçer gibi her TV kanalı kendi ayaklarının üstünde durabilmelidir tarzında açıklamalar yapmasını esefle kınıyorum. Kendi geliriyle mi bu yatırımı yapmış? ya da kendi geliriyle mi ayakta duruyor?”diyen Safa, Reşat Akar’ın açıklamalarını kendisine yakıştırmadığını ifade etti.

“2 MB’E DÜŞMEK DOĞRU OLMAZ”

Yayın frekansının 3 MB’ten 2 MB’e düşürülmesinin doğru bulmadığını söyleyen Ali Özmen Safa, BRT’nin HD yayın yaptığı için 6 MB üzerinden yayın yaptığını dile getirdi. Yayın frekansının 2 MB’e düşmesi halinde görüntü kalitesinde gözle görülür şekilde düşüş olacağını belirten Safa, özellikle canlı yayınlarda donma olacağını da söyledi. Devletin TV kanalı olan BRT’nin bu ülke halkına hizmet etmesi gerektiğini savunan Ali Özmen Safa, “madem DVB-T sistemi ülkemiz için yeterli o zaman neden BRT’de DVB-T’ye geçmeyecek. 6 MB üzerinden yayın yapan BRT’nin Turksat’a ödediği miktar aylık 40.000 Dolar civarında. Bu para vatandaşın cebinden gereksiz yere çıkıyor ve çıkmaya da devam edecek. Bu paraya yazıktır” dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.