09 Şubat 2020 Pazar 15:06
3434 Okunma
Akıncı: "Asıl cevap, elbette halkın vereceği cevaptır"

Cumhurbaşkanı Mustafa Akıncı, Kırım benzeri bir ilhak senaryosunun korkunç olduğunu ve bunun Kıbrıs Türklerinin olduğu gibi, Türkiye’nin de yararına bir gelişme olmayacağını belirttiğini kaydederek, “KKTC’yi asıl ortadan kaldıracak senaryo da budur. İlk defa söylemediğim bu sözlerimin de arkasındayım; çünkü Kıbrıs Türk halkının gerçek duygu ve düşüncesi budur” dedi.

Cumhurbaşkanı Akıncı, yaptığı yazılı açıklamada, Guardian Gazetesi’ne verdiği demecin, 5 Şubat’ta düzenledikleri etkinlikte söylediklerinin benzeri olduğunu dile getirerek, şunları dile getirdi:

“Buna karşı sergilenen saldırganlığın nedenlerini tahmin etmekle beraber, çok temelsiz ve seviye yoksunu olarak nitelendiriyorum.

 Mesele hiç karmaşık değil, nettir: Kıbrıs Türk halkı çok büyük bir oranda Rum tarafına azınlık olmayı ya da Türkiye’ye sürekli bağımlılık ilişkisi içinde yaşamayı istemiyor. Kendi kendini yöneten, kendi kendine yeten, kendi kurumlarında gerçek manada söz sahibi olan bir yapıyı özlüyor. Elbette özellikle ekonomi ve diğer alanlarda başarmamız gerekenler olduğu da kuşkusuzdur. 

 Toplumumuz ilhak olasılığını ise asla benimsemiyor. Böyle bir halkın seçtiği lider olarak, Kırım ile ilişkilendirilerek sorulan soruya verdiğim cevap başka ne olabilirdi ki?

 Evet, Kırım benzeri bir ilhak senaryosunun korkunç olduğunu ve bunun Kıbrıs Türklerinin olduğu gibi, Türkiye’nin de yararına bir gelişme olmayacağını belirttim. KKTC’yi asıl ortadan kaldıracak senaryo da budur. İlk defa söylemediğim bu sözlerimin de arkasındayım; çünkü Kıbrıs Türk halkının gerçek duygu ve düşüncesi budur.”

 “ESAS OLAN…”

Esas olanın KKTC’nin iki eşit kurucu devletten birine dönüşerek federal çatı altında ve uluslararası hukuk içinde hak ettiği saygın yeri alması olduğunu belirten Akıncı, bu çabaya destek olunması gerektiğini kaydetti ve böylesi bir Kıbrıs’ın, kuzeyi ve güneyi ile Türkiye’ye dost bir coğrafya olacağını, bunun da herkesin yararına olduğunu ifade etti.

“1950’LERİN SLOGANI…”

Cumhurbaşkanı Akıncı, açıklamasında şunları dile getirdi:

“ ‘Kıbrıs Türk’tür Türk Kalacaktır’ siyaseti 1950’lerin sloganıdır. Gerçek durumla ilişkisi yoktur. Kıbrıs’ta yaşayan farklı toplumlar vardır ve barış içinde yaşayacakları federal bir düzen arayışı sürmektedir.

Kıbrıs Türk halkı Atatürk ilkelerine bağlı, laik ve demokratik, hoşgörü ve barış kültürünü içselleştirmiş bir halk olarak çağdaş Avrupa değerlerinde bir yaşam için mücadelesini sürdürmek istiyor. Bu mücadeleye ancak saygı duyulur, saldırı yapılmaz.

“ASIL CEVAP, ELBETTE HALKIN VERECEĞİ CEVAPTIR”

Düzeyimi koruyarak vereceğim cevap budur. Yapılan bazı açıklamalarda istendiği gibi asıl cevap, elbette halkın vereceği cevaptır.”

Anahtar Kelimeler:
AkıncıCevapHaberKıbrıs
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
arif hoca 2020-02-09 16:11:56

Yeyemem yok fasolar. Yeyceksiniz. Kibris Turku ne Ingilize ne Ruma boyun egmedi. Siz kimsiniz be. Kimdir be bunlar

Avatar
KIBRISLI AYŞE 2020-02-09 18:29:17

BİZ RUMA AVUKATLIK YAPACAK CUMHURBAŞKANI ARAMAYIZ
BİZ KIBRIS TÜRKÜNÜN RUMLAR TARAFINDAN YILLARCA GASP EDİLEN HAKLARINI SÖKE SÖKE ALACAK CUMHURBAŞKANI ARIYORUZ

Misafir Avatar
MEHMET 2020-02-12 02:55:57 @KIBRISLI AYŞE

TEBRİK EDERİM AYŞE HANIM

Beğenmedim! (3)
Avatar
kıbrıs türkü 2020-02-09 17:58:21

NERDE TÜRKİYE KARŞITI KIBRIS TÜRK MENSUBU ÖRGÜT, DERNEK,SENDİKA, SİYASİ PARTİ BASIN MENSUBU VARSA AKINCININ YANINDA.AKINCI YENİ MİSYON MU ÜSTLENİYOR SİZCE BU DAVRANIŞLA. SEÇİMLER İÇİN BİLİNÇLİ BİR TÜRKİYE'YE KARŞI EYLEM VE DAVRANIŞ MI VAR? BU BİR NEVİ HEDEF ŞAŞIRTMA OLUYOR? MUHABİR SORUYOR TÜRKİYE SİZİ İLHAK MI EDECEK? O DA DER BEN HATAY CUMHUR BAŞKANI GİBİ OLMAM? OLABİLİR. REFERANDUMA GİDEN HALK NE DERSE O OLUR Kİ TÜRKİYENİN ŞİMDİYE KADAR ÖYLE BİR TALEBİ DE OLMAMIŞTIR? NEDEN MUHABİRE TÜRKİYENİN ÖYLE BİR NİYETİ YOK DEMİYOR? OLACAK OLSA ÇOKTAN OLURDU? RUMUN KIVRAK DAVRANIŞINI KIBRIS CUMHURİYETİ GASP EDİP KIBRIS TÜRKLERİNİ DÜNYADA YOK SAYILDIĞINI , KIBRIS TÜRKÜN YAŞAM HAKKINI KONUŞMUYORLAR. RUMLARA TOZ KONDURMAYANLAR TÜRKİYE GELİNCE KARTAL KESİLİYORLAR. BU KADAR TÜRKİYE DÜŞMANLIĞI YAPANLAR İYİCE İNCELEME ALTINA ALINMALI. NEDEN BÖYLE DAVRANIYORLAR DİYE. AKLILARINDA BİR TUTULMA MI VAR ACABA. YOKSA BAŞKA ART NİYETLİ MİDİR.

Avatar
Laik 2020-02-09 16:24:50

NE RUM'A YAMA NE TURKIYE'NIN ALT YONETIMI. YASASIN BAGIMSIZ KIBRIS TURK DEVLETI

Misafir Avatar
il olacak kktc 2020-02-10 12:01:19 @Laik

sen bağımsızlığı denizde yüzdüğün boş zaman gibimi görüyosun..hadi bakalım TÜRKİYE ASKERİNİ çeksinde ne oluyor gör..3 gün yaşatırlarmı sizi orda ..boş boş konuşma

Beğenmedim! (6)
Avatar
Akinci Forever 2020-02-09 16:09:38

organize karalama kampanyasi var. bu site bu kadar yorum almazdi. fasistler demec verilsin de saldiralim diye organize oldu belli. halkin cevabi belli..akinci forever

Avatar
ab vatandasi 2020-02-09 16:30:30

kibrisli turklerin artik vatandaslari olarak ab'ye basvurma zamani geldi. siyasi irademiz, kimligimiz, varligimiz herseyimiz tehdit altinda. cok ciddi olarak yardim etmemiz lazim. afrika gazetesine yapilanlar her an tum baris yanlilarina da yapiabilir. devletin polisi ne yazik ki halki koruyacak durumda degil cunku saldirganlarla ayni yerden yonetiliyor.

Misafir Avatar
vatan hainliği yapma 2020-02-10 12:06:21 @ab vatandasi

sen Türk kimliğini kime borçlusun acaba. yav çok merak ediyorum siz adada ne yiyip içiyorsunuz..nasıl kafadır bu..Türkiye olmadan sizi orada ne yaparlar ..düşün bakalım..hayat size toz pembe geliyor heralde

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
vatan sever 2020-02-10 07:27:10 @ab vatandasi

ananın amı orospu çocuğu

Beğenmedim! (5)
Avatar
kıbrıs türktür 2020-02-09 17:52:32

RUMU AKLAMAK İÇİN TÜRKİYE ÇÖZÜME ENGEL OLARAK GÖSTERİLMEYE ÇALIŞILIYOR, KIBRIS TÜRKÜ BU OYUNA GELMEZ BE ARKADAŞ.
DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ KADAR DA AKILSIZ DEĞİLİK.
AKLIMIZI ,BENLİĞİMİZİ,KİMLİĞİMİZİ,KİŞİLİĞİMİZİ KAYBETMEDİK DAHA.
"HADE SEN ORACIKTAN YOLUNA GİT GÜLE GÜLE"

Avatar
kıbrıs türktür 2020-02-09 17:54:06

83 MİLYON TÜRKİYE CUMHURİYETİ SADECE ANKARA HÜKÜMETİ DEĞİLDİR. 1955-1960-1963-1974 DE VE ŞİMDİYE KADAR ÇOK BAŞBAKAN VE YETKİLİ GELMİŞ GEÇMİŞTİR. 2004 DE AÇILIMI O BEĞENMEDİĞİNİZ ANKARA HÜKUMETİ YAPMIŞTIR Kİ DENKTAŞI TESVİYE ETMİŞTİR. O ZAMAN TALAT İLE BİR OLDUKLARINDA İYİ İDİ DE ŞİMDİ KÖTÜMÜ OLDU. YILLARCA AYAKTA DURMAMIZI, VAR OLMAMIZI TÜRKİYE'YE BORÇLUYUZ. ZAMANI GELDİĞİNDE ORTAK ÇIKARIMIZI KORUMAK GÖREVİMİZDİR. AKSİ NANKÖRLÜKLE EŞDEĞERDİR. BİZ ÖRF ADET VE GELENEKLERİMİZDE BU DAVRANIŞI GÖRDÜK..