27 Mart 2020 Cuma 22:11
6001 Okunma
Akıncı'dan TC Cumhurbaşkanı Erdoğan'a mektup

Cumhurbaşkanı Mustafa Akıncı, Korona virüs salgını nedeniyle Kıbrıs Türk halkının içinde bulunduğu zor durumu Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Avrupa Birliği Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, Dünya Bankası Başkanı David Malpass ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası Başkanı Suma Chakrabarti’ye iletti ve acil yardım talebinde bulundu.

Cumhurbaşkanı Akıncı, haksız kararlarla küresel erişim olanakları kısıtlı olan Kıbrıs Türk halkının sınır tanımayan salgınla mücadelesine yapılacak katkının hayati olduğunu belirtti.

Bugün gönderdiği mektuplarda, özellikle Türkiye’den ve bir ölçüde de AB’den çeşitli mali yardımların yapılmakta olduğunu, bununla birlikte, içinden geçilen dönemde ülkedeki asgari ekonomik gerekliliklerin yerine etirilebilmesi için KKTC hükümetinin ciddi bir ek mali desteğe ivedi olarak ihtiyacı olduğunu ifade eden Cumhurbaşkanı Akıncı, böyle bir yardımla hem sağlık alanındaki eksikliklerin giderilmesinin hem de ekonomik zararın azaltılmasının mümkün olabileceğini vurguladı.

Sınır tanımayan virüs salgınının Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde de halkın sağlığı için ciddi bir tehdit oluşturduğunu, ayrıca ekonomik ve sosyal yaşamın da tıpkı diğer ülkelerde olduğu gibi bu süreçte büyük yaralar almakta olduğunu dile getiren Cumhurbaşkanı Akıncı, salgınla ile bir yandan ulusal ölçekte mücadele veren ülkelerin aynı zamanda küresel dayanışma ve işbirliğiyle yaralarını sarmaya çalıştıklarını anımsatarak, “Fakat yine çok iyi bildiğiniz gibi, haksız kararlarla dünya ile ilişki kurması engellenen Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin uluslararası platformlara erişme olanakları kısıtlıdır” dedi. Cumhurbaşkanı Akıncı, mektup gönderdiği liderlerin vekurumların da bu sıkıntılı zamanlarda çetin bir mücadele içinde olduğunu; fakat küresel erişim olanakları kısıtlı olan KKTC’nin salgınla mücadelesine yapacakları katkının hayati değer taşıdığını belirtti.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Kemal 2020-03-27 22:19:07

NEden dileniyorsun Sayın C.Başkanı Daha 1ay öncesine kadar Rumlara bizi şikayet ediyordun neden dara düşünce yardım dileniyorsun? Sen göreve geldiğin ilk günden beri TC düşmanlığı kin ve nefret söylemlerinde bulunmadın mı ? nasıl olurda böyle taleplerde bulunursun?

Misafir Avatar
CY plaka 2020-03-29 13:36:48 @Kemal

cahil cemal, savunman olmayınca bilgin olmayınca her cahil insan gibi küfür etmeye başla :) bir bitseniz de ada kurtulsa

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Sonuna Kadar Akıncı! 2020-03-28 20:41:36 @Kemal

^..^

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Cemal 2020-03-28 20:40:20 @Kemal

Senin ananı kurtarmak için dileniyor bilmiyormusun...A aaaaa...Çok ayıp sana..İnsan bukadarcık şeyi bilmezmi yaw..

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
CY plaka 2020-03-28 13:02:05 @Kemal

Akıncı gibi komik bir adam yok. İşine gelince Rumcu işine gelince TR dilencisi. Kendine yeten ada diyenler için de öğrenciler ve askerler adadan gitsin. Görelim nasıl ada kendi kendine yetiyor.

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
Akinci Forever 2020-03-28 11:03:30 @Kemal

Ne yaparsan yap, Turkiye'den birsey isteme artik baskan. Bunlarin diyetini odeyemeyiz. Bir bardak su verir yuz sene basina kakar bunlar. 74'te olemedik, birak simdi olelim. Kurtulalim artik bu diyetten.

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
dervis 2020-03-28 10:56:45 @Kemal

sen gelmeseydin bizim carkimiz kendi kendimize donerdi. 500bin yerlesigi kktc butcesi nasil ceksin. gonderen bunlara bakmakla da yukumlu. zaten laftan anlamiyorsunuz, kural tanimiyorsunuz..size hangi doktor, hangi polis, hangi ogretmen yetisecek..hangi belediye kisitli imkanlarla sizin pisliginizi temizleyecek. hangi hapishane sizi alacak..kktc denen varligin yaraticisi turkiyedir. bu yuzden sistemi kurdugu gibi yurutecek.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
Sert 2020-03-28 07:50:48 @Kemal

Senin gibi cahiller lazim gitsin bu adadan bay kemal senin nedir be gonusdugun ahmak

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
Huseyin 2020-03-28 00:41:31 @Kemal

Amına kodugmunun cahili bu baskan kadar taş düşsün başına. Bizle t.cyi birbirine düşürüyorsunuz.

Beğenmedim! (6)
Avatar
VATANDAŞ 2020-03-27 23:53:08

KEMAL KARDEŞ ŞİMDİ BİRLİK OLMA ZAMANI SİYASET ZAMANI DEĞİL, HÜSEYİN KARDEŞ LÜTFEN KÜFÜRLÜ KONUŞMAYALIM,

Avatar
Cemal 2020-03-28 00:55:13

Sayın cumhurbaşkanım ben bu ülkede aç kalmaya razıyım. Yeterki bu ûlkede düzeni bozanları, buradaki nizama aykırı davrananları ve bu ülkenin çıkarları doğrultusunda hareket etmeyenlere dişinizi gösterin. Sizde bu güç mevcuttur. Arkanızdayız.

Avatar
anonim 2020-03-28 02:56:14

Her fırsatta TC düşmanlığı yap, ucuz siyaset uğruna AB’ye rumlara yardaklan, sonra başın sıkıştığında kurtar bizi reis diye inim inim inle…ne sen ne de bir başkası TC-KKTC kardeşliğini bozamayacaksınız…senden önce de senden sonra da TC her daim KKTC’nin yanında yer alacak, her türlü desteği ve yardımı sonuna dek verecektir…ama eminim ki bu zor zamanlar geçer geçmez sen yine sırtını TC’ye döner yediğin kaba pisler kaldığın yerden rumlara yamanmaya devam edersin…

Misafir Avatar
samialiyalakoyannis 2020-03-29 01:24:52 @anonim

Sami ve ali;
Sizin gibi yalakalar çalışıyoruz diye yan gelip yatarak maaşınızı TCden alıp sonra da arkasından atıp tutmayı iyi bilirsinizTC olmasa isimleriniz samiyannis ve aliyannis olurdu onun farkında değilsiniz daha
Şimdi de kalkmış rum ve AB sevici başkanınıza yardakçılık yapacaksınız diye yalamaktan diliniz kayış gibi olmuş

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Sami 2020-03-28 20:23:23 @anonim

Yürü lan öküz anca gidersin gara cahil...

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
Ali 2020-03-28 20:22:28 @anonim

Senin götünün dribbası be dallam..

Beğenmedim! (3)
Avatar
Öz 2020-03-28 11:28:08

Kıbrıslı Türklerin Kıbrısta yaşayanların sayısı, üç aşağı Rumlardan kimlik ve pasaport alanların sayısı kadar. Bu nüfusa da KKTC kaynakları yeter de artar bile. Bu sayının dışında kalanları vatandaş yapanlar, parayı da bulmak zorundalar.

Avatar
Mehmet 2020-03-28 09:59:32

Niye rumlar dan yardım gelmedimi. Yada İngiltere den yada Rum damat dan. Sıkıştın mı Türkiye. Türkiye kktc dir. Kktc Türkiye dir sayın Akıncı. Aşık olduğun rum ve ingiliz sevdasını bırakacaksın. Bak AB birbirine düştü birbirlerinin tıbbi malzemelerini çalıyorlar sana mı yardım edecek.

Misafir Avatar
Mersinli 2020-03-28 20:25:58 @Mehmet

Hade yaaa...Bak sen neler de biliyormuşsun...Aklınla bin yaşa sen emi...Sen aç karnını doyurmaya bak da bu işler senin işin değil ..Havlamayı bırak..

Beğenmedim! (1)
Avatar
ouz 2020-03-28 00:09:40

tabi bu zor günlerde gülmeye de ihtiyacımız var :)

Avatar
Magusanin Hisarlari 2020-03-27 23:09:50

Dunya bankasi 10 milyar dolar verecekmis diye duydum. 30 yil geri odemesiz ve faizsiz.

Misafir Avatar
anonim 2020-03-28 03:01:45 @Magusanin Hisarlari

emin ol babasının hayrına verir...karşılığında kimbilir neler talep ederler...değil senin değil çocuklarının torunlarının bile hayatı ipotek altına girer...

Beğenmedim! (0)