13 Ekim 2019 Pazar 09:08
Akıncı: Türkiye, Suriye ile ilişkilerini yeniden tesis etmeli

Cumhurbaşkanı Mustafa Akıncı, Barış Pınarı Harekatı konusunda sessiz kaldığı iddialarına yanıt vererek açıklama yaptı. Cumhurbaşkanı Akıncı, on yıldır  bölgede kan aktığını bundan böyle de akmaya devam ederse barışa ulaşmanın mümkün olmayacağını söyledi.

Cumhurbaşkanı Akıncı açıklamasında şu ifadeleri kullandı: “Bazen sessiz kalmak söyleyecek sözünüz olmadığından değildir. Bazen durumlar o kadar karmaşıktır ki, bazı kestirmecilerin kolaycılığında “Evet” ya da “ Hayır “la geçiştirilmesi mümkün değildir. Söyleyeceklerinizle durumu etkileme olanağını göremediğiniz durumlarda sessiz kalmak da gerekebilir. Ancak Türkiye’nin Suriye’deki son operasyonu konusunda sürekli üzerime geliniyor. Kimi görüşümü merak ettiğinden, ama bir çoğu da kendi politik amaçlarına malzeme yapmak telaşı ile sabırsızlanıyor. Bazı çok bilmişler de bu sessizlik üstüne komplo teorileri bile icat etmeye başladılar. Bu durumda ne düşündüğümü açıklamak kaçınılmaz oldu: Her şeyden önce içimizde Türkiye’nin iyiliğini ve terör belasından kurtulmasını istemeyen olduğuna inanmıyorum. Mesele “Türkiye’nin iyiliği nerededir?” sorusunun yanıtındadır. Bu sorunun gerçek muhatabı elbette Türkiye’de yaşayanlardır. Ama benim inancım Suriye topraklarının artık neredeyse 10. yılına girmekte olan savaşa doyduğu noktasındadır. On yıldır akan kan bundan böyle de akmaya devam ederse barışa ulaşmak mümkün olmayacaktır. Bana göre Türkiye’nin mutlu ve huzurlu geleceği Türkü - Kürdü - Arabı ve Türkmeni ile tüm bölge halklarının diyalog içinde inşa edecekleri bir düzenle mümkün olacaktır. Suriye’nin toprak bütünlüğü içinde kendi sınırlarına sahip çıkabileceği ve Türkiye’nin de kendi sınırlarını güvende hissedebileceği bir durumun yaratılması gerekiyor. Bunun için kanımca Türkiye ile Suriye arasında en erken zamanda ilişkilerin yeniden tesis edilmesinin büyük yararı olacaktır. Bunun da ötesinde Türkiye’nin Mısır dahil diğer bölge ülkeleriyle bozulan ilişkilerinin de düzeldiğini görmek en büyük dileğimdir. AB ile kavgalı değil işbirliği içinde bir Türkiye herkes için daha iyi olacaktır. 1974 yılında 27 yaşındayken, Faşist Yunan Cuntasının neden olduğu Türkiye’nin askeri harekatında ben de her genç Kıbrıslı Türk gibi görev aldım. Lefkoşa’da Dereboyu’ndaki savaşta arkadaşlarım yanımda şehit düştüler; pek çoğumuz gibi ben de savaşın ne demek olduğunu yaşayarak öğrendim. Bu nedenle savaşın acılarını hiç bir toplumun yaşamasını istemem. Türk- Kürt- Arap hiçbir çocuğun burnunun kanamasını arzulayamam. Daha önce de söyledim 1974’te biz adına Barış Harekatı desek de bu bir savaştı ve akan da kandı. Şimdi Barış Pınarı desek de akan su değil kandır. Bu nedenle bir an önce diyalog ve diplomasinin devreye girmesi en büyük dileğimdir.”

banner22
Anahtar Kelimeler:
TürkiyeSuriye
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Kıbrıslı-Türk 2019-10-13 11:38:14

Bu Barış Pınarı harekatını yapma cesareti herkeste bulunmaz.. Bu kararı alıp uygulayanların yüreğine sağlık. Tam zamanıydı. Düşmanlarımızın oyunu bozuldu. Hiçbirşey yapmadan beklemek intihar etmek olurdu. Herkes düşmanlarımızın emellerini bilmektedir..! Türkiye gücünü ve şefkatini birkez daha gösterecektir. Türk milleti cesur ve savaşçı bir millettir. Bayrağı ve vatanı için hiç düşünmeden ölür.!!! Allah Türkiye ‘ mizin ve mehmetciğimizin yar ve yardımcısı olsun.

Avatar
Kıbrıslı Türküm 2019-10-13 12:00:27

Allah Türkiye mize zeval vermesin. Yolunuz açık olsun Mehmetcikler, Allah yar ve yardımcınız olsun.

Avatar
vatandaş 2019-10-13 13:23:17

kahrolsun kahpe terör örgütü pkk-pyd

Avatar
TÜRK 2019-10-13 10:35:24

BİR TÜRKİYE TÜRKÜ OLARAK ŞANLI TÜRK ORDUSUNUN YANINDAYIZ. KKTC DEKİ SOYDAŞLARIMIZIN YÜZDE 95 İNİN YANIMIZDA OLDUĞUNU BİLİYORUZ. BARIŞ PINARI HAREKATI TÜRKLÜĞE SAVAŞ AÇAN ALÇAK TERÖR ÖRGÜTÜ PKK YA KARŞIDIR. KKTC YE SEVGİ VE SAYGILARIMLA

Misafir Avatar
TÜRK 2019-10-13 13:18:58 @TÜRK

KIBRISLI RUMUZ MUSTAFA AKINCI ORDUMUZUN DEĞİL PKK NIN YANINDA OLDUĞUNU BELLİ ET. AH RAUF DENKTAŞ OLSAYDI KEŞKE.

Beğenmedim! (18)
Misafir Avatar
Kıbrıslı 2019-10-13 13:13:44 @TÜRK

BİR TÜRKİYE TÜRKÜ OLARAK ŞANLI TÜRK ORDUSUNUN YANINDAYIZ diyorsun da acaba sordunmu kim şanlı türk ordusunun yanında değil diye?

Beğenmedim! (4)
Avatar
Türkiye den Karadenizli Gökhan 2019-10-13 09:51:06

Bunlara bizim burda sonradan angilingil etme denir...laf kıvırtma...önlem alınmazsa gün gelir bıçağı boğazımıza dayarlar...bu herif ya rum yada hala neyin ne olduğunu anlamamış...

Misafir Avatar
Vatandaş 2019-10-13 14:10:07 @Türkiye den Karadenizli Gökhan

Sen okadar akıllıysan bu herifin anlamadığını ayağındaki çarıklarla gel de sen anlat..Belki o zaman anlar..

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
Mersinli 2019-10-13 13:07:27 @Türkiye den Karadenizli Gökhan

Ulan dallama,ne söylendiğini ne yazıldığını anlamak için biraz mürekkep yalamış olmak lazım ama sen okuduğunu da ne demek istendiğini de anlamıyorsun..Ona ötekine saldırmak geninde var senin..Hassiktir ordan..

Beğenmedim! (6)
Avatar
Fahrettin 2019-10-13 10:07:29

Adını nikolas olarak değiştirsin.Orada asker olarak mücadele etmiş birisi olarak yazıklar olsun bürütüs.

Misafir Avatar
Gafil 2019-10-14 14:49:35 @Fahrettin

Eşşek siksin seni...

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Lefkoşalı 2019-10-13 13:10:28 @Fahrettin

Senin adın öyleydi zaten a devşirme,sana cumhuriyet kurulduktan sonra adını değiştirdiler bizans artığı cahil!

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
KıbrısTürkünün Sesi 2019-10-13 10:40:58 @Fahrettin

Sn. Cumhurbaşkanım, biz her daim Türkiyenin ve mehmetçiğimizin yanındayız. Teroristlerle dialog olmaz. Amaçları belli. Bu operasyon yapılmak zorundaydı. Düşünceleriniz bizimkilerle örtüşmemektedir. Bazen barış ve huzur, kanla sağlanır.

Beğenmedim! (14)
Avatar
TÜRKİYE TÜRKÜYÜM BEN 2019-10-13 11:39:54

KAHROLSUN PKK. AKINCI ŞUNU O KAFAYA SOK, 1974 TE TÜRK ORDUSU RUM ÇETELERİNDEN KKTC Yİ TEMİZLEMESE SEN O KOLTUKTA RAHATÇA OTURAMAZDIN.

Misafir Avatar
TÜRKİYE TÜRKÜYÜM BEN 2019-10-14 15:03:42 @TÜRKİYE TÜRKÜYÜM BEN

LERA SEN KATIKSIZ SÜZME OROSPU ÇOCUĞUSUN. TAMAM KÜFÜR ETMİYCEM BU YORUMLARDA ARTIK KÜFÜR EDİLMEDİKÇE

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
Lera 2019-10-14 14:47:31 @TÜRKİYE TÜRKÜYÜM BEN

"TÜRKİYE TÜRKÜYÜM BEN" diyor diyor ve sağa sola küfürler sallıyor şu dümbük..Ben de diyorum ki "türkler böyle olmaz.Sen ne bok olduğunu bilmeyen,anası babası belli olmayan yarrağın teki,aşağılık bir pisliksin" Bu pisliğe kullandığım kelimeler için bu yorumları okuyanlardan özür dilerim..Ama istedi artık..

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
hhahahaha 2019-10-13 22:25:45 @TÜRKİYE TÜRKÜYÜM BEN

lan gerizekalı 1974 de KKTC mi vardı ? :D

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
TÜRKİYE TÜRKÜYÜM BEN 2019-10-13 16:20:08 @TÜRKİYE TÜRKÜYÜM BEN

CENK RUMUZLU SENİN ANANI SİKERİM OROSPU ÇOCUĞU SAPINA KADAR TÜRKÜM BEN. SEN İSE ANASI SİKİLMİŞ BİR OROSPU ÇOCUĞUSUN.

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
Cenk 2019-10-13 13:33:02 @TÜRKİYE TÜRKÜYÜM BEN

Kahrolsun PKK,doğru.Biz de öyle diyoruz zaten.Ama "Türkiye Türküyüm Ben" diyorsun da nereden biliyorsun türk olduğunu? Belki yunansın,belki macarsın,belki romensin,belki zaza belki de slavsın..Bir araştırıver bakalım belki de ya fransız yada ingiliz de çıkabilirsin....

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
Vatandaş 2019-10-13 13:17:20 @TÜRKİYE TÜRKÜYÜM BEN

Ulan öküz sen okuduğunu da anlamıyorsun,kendini ortaya attın konuşmak için konuşuyorsun pis cahil..

Beğenmedim! (4)
Avatar
Türkiye den Karadenizli Gökhan 2019-10-13 09:56:33