23 Mayıs 2020 Cumartesi 09:16
1051 Okunma
Artık her birey, kendi tedbirini kendi almak zorunda

Kesinlikle değişmedik!
Koronavirüs bizi “birinci dalga”da vurmadı; inşallah bundan sonra da hiç vurmaz ama sanki “keşke vursaymış” diye düşünüyorum!
Neden mi?
Çünkü siyasetimiz ve tavırlarımızı hiç değiştirmedi!

-*-*-

Elbette siyasi kararlar alınmalıdır!
Elbette bir yandan sağlıkla ilgili tedbirler öne çıkarılırken, ekonomik yaşamın da dönmesi için uğraş verilmelidir!
Ama bütün bunların “siyasi avantaja çevrilmeye çalışılması” yanlıştır!

-*-*-

Mesela mı?
Mesela, Cumhurbaşkanı Mustafa Akıncı, Güney Kıbrıs ile aramızdaki geçiş noktalarının açılması konusunda girişim yaptı mı?
Yaptı!
Bunu yapması gereken de zaten kendisiydi çünkü Başbakan Ersin Tatar’ın, “Sağlık Bakanımız Rum muadili ile görüşsün” şeklindeki görüş veya düşüncesi, iyi niyetli olsa da “siyasi”ydi!

-*-*-

“Efendim, eğer Güney ile sınır kapıları açılırsa, o zaman Türkiye’den de uçakla insanların gelmesine izin verilmeli!”
Bunu da işitmeye başladık!

-*-*-

Neden?
Sidik yarışı gibi bir şey!
Çünkü işin içine siyaset girmek zorunda ve girdi!
Üstelik ne zaman girdi?
Tam da Sağlık Bakanı’nın, “çok endişeliyim, korkuyorum” dediği ve ikinci dalga mesajı verdiği gün.

-*-*-

Dün neredeyse üç ay sonra annemi, babamı gördüm.
Yanlarına gittim yani.
Balkondan sesleniyorum kaç aydır.
Babam, “... yoktur be bir şey, gorona geçti” fikrinde!

-*-*-

Umarım yoktur!
Umarım gelmez de!
Çünkü etrafımızda var!
Güney Kıbrıs, Haziran ortası havaalanlarını da açmaktan bahsediyor!
“Onlar açtı da biz açmayalım mı? Bizde sıfır çıkıyor pozitif vaka sayısı!”
Peki, açtık diyelim; hiç mi pozitif bulaştırma makinesi ithal edilmeyecek?

-*-*-

İşte Ali Pilli’nin korkusu ve endişesi buradan kaynaklanıyor bence!
Ve kesinlikle korkusuna, endişesine katılıyorum!

-*-*-

Eğer pandemi nedeniyle her türlü açılıma, her türlü tedbire yetkili veya ilgili sağlık kurulları karar vermiş olsaydı; bence şu anda ne havaalanı açılabilir, ne de bu konu konuşulabilirdi!

-*-*-

Ama ekonomik endişeler ve siyaset yapma zorunluluğu, bizi İngiltere’nin pandemi ile ilgili ilk günlerine götürüyor gibi duruyor!
Bazı kişiler, “... Mutlaka hepimize bulaşmalı” gibi laflar etmeye başladı!
Siyaset buna zorluyor insanları!
Hem siyaset hem de ekonomik endişeler tabii ki!

-*-*-

Ve resmen açılıp, saçılıyoruz.
Maskeyi aksesuar gibi takan üç beş kişi, gerçekten takan da bir kaç kişi kaldık!
Tıpkı babam gibi, büyük çoğunluk, “... yoktur be bir şey” deyip, cafesine, meyhanesine, plajına, barına akmaya başladı.
Yok mu var mı?

-*-*-

İşte buna sağlık kurulları veya yetkili sağlıkçı uzmanlar karar vermeli!
Ama onların kararı beklenmeden, belli ki Sağlık Bakanı’nın görüşü hilafına, ekonomik nedenlerle, siyasetin emriyle açılıyoruz!

-*-*-

Rum tarafına geçişler başlayacak!
Emin olun akabinde Türkiye’den uçaklar da gelecek!

-*-*-

Çare mi?
Hastane daha mı donanımlı artık?
En azından 11 doktor ve bir miktar hemşire daha mı tecrübeli?
Bilemiyorum!
Bence açılım hızı ve bu hıza toplumun maskesiz, sosyal mesafesiz yaklaşımı; Sağlık Bakanı’nın dediği “korkuyorum, endişeliyim”den de öteye herkesi korkutmalı ve endişelendirmeli!

-*-*-

Kimse bana siyaset sağlığın önüne geçmedi demesin!
Şu anda siyaset sağlığın önüne geçmiştir!

-*-*-

Bu doğru mu yanlış mı?
Sağlık açısından yanlış ama sosyo – ekonomik hayatın sürekliliği açısından doğru!
Yani bir siyasi tercih meselesi!

-*-*-

Bunca zaman yeterince tedbir alındı ve bir başarı destanına imza atıldı!
Bu da doğru!
Peki şimdi bu destanı çöpe mi atıyoruz?
İşte siyasetin aldığı risk buradadır!
Sağlık; geride kalmıştır!
Ekonomik durum öne çıkarılmıştır ki o durum da “ölümcül vaka”...
Pandemi öncesinde zaten bitkisel hayattaydı ekonomi; şimdi hiç kurtulmaz ama Kıbrıslı deyişiyle, “dibelik da göyverdemezdik!”

-*-*-

Artık her birey, kendi tedbirini kendi almak zorunda...
Lütfen kimse bana el uzatmasın; sıkmam...
Bayram kutlaması, “uzaktan”...
“Bayramınız kutlu olsun”...

-*-*-

Siyaset mi?
Camilerin yarın ilk bayram namazı için açılması şart mıydı?
Eğer namaz kılmak, Allah’a karşı bir görevse; bence Allah bunu bizden bu şekilde asla istemez!
İsteyemez!
Allah, kullarının sağlıklı olmasını istemiyor mu?
Allah’a gerçekten inanan, riskin geçmediğini; daha doğrusu geçip geçmediğini bilemeyeceğimizi görmeli ve yarın sabah, bayram namazı içiçn camiye gitmek yerine; kalbini insan sevgisine, dilerse Allah sevgisine sonuna kadar açmak için, yapabileceği bir iyilik yapmalı... Bir çocuğu sevindirmeli mesela...

-*-*-

Camilerin yarın sabah açılıyor olması siyasi bir karardır.
Sağlık kurulları, ilgili sağlıkçılar veya Sağlık Bakanı bence buna karşıdır.
Ve hepsinden kötüsü; camilerin yarın açılıyor olmasında, yağcılık ve kraldan fazla kralcılık kokusu da bulunmaktadır ki acıların acısıdır bu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Endişeli 2020-05-23 11:58:44

Aynı endişeleri paylaşan kaç kişi kaldık? Herkes rehavet içinde maske takanlarla dalga geçmeye başladılar. Şunu sormak lazım “Sadece yasaklarla ve denetimlerle mi kendi canımızı ve diğerlerinin sağlığını düşünüyoruz? Kendi bilincimizle mantıklı ve insancıl davranma yetimizi kayıp mı ettik? Biz nasıl bir topluma dönüştük? Bir hayal dünyasında mı yaşıyoruz yoksa atın ölümü arpadan mı olsun diyoruz. Tedbirlere uymak bu kadar mı zor ?

Misafir Avatar
DOGRUCU 2020-05-23 17:01:16 @Endişeli

Haklisin herkes kendisini korumali ancak bu salgin SADECE kisiel tedbirlerle basedebilecegimiz bir olay degil. Eger ulke capinda onlemler alinmazsa kontrolden cikar ve cok hizli bir sekilde yayilir. Yani her ne kadar kisisel olarak onlemler alsak da eger kapilari acarsak guneyden veysa Turyeden gidis =gelisler baslarsa virus yine gelir ve ikinci bir dalgayla karsi karsiya kaliriz. Bu virus tahmin edilenden cok daha bulasici ve oyle maske takmakla falan durudurulamaz. Nitekim simdiye dek kimse sadece kisiel onlemlerle bunu duruduramamis ancak cok ciddi sokaga cikma yasakalariyla karantinalarla durdurulabilmistir.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
KARPAZLI BALIKCI 2020-05-23 12:35:35 @Endişeli

Haklisininiz. Atin olumu arpadan olsun.

Beğenmedim! (2)
Avatar
DOGRUSU 2020-05-23 11:09:23

Cok dogru soyluyorsunuz. Malesef siyaset ugruna halkin sagligi tehlikeye atiliyor. Bizim koronayla basedebilecek bir saglik sistemimiz yok , bu gercegi herkes millyetcilik gururunu bir kenara koyup kabul etmeli. O yuzden de tek yapabilecegimiz , hastaligin ulkeye gelmesini engellemk, yani kapilari kapali tutmaktir. Eger Guneye ve Turkiyeye gidis gelisler baslarsa bize de korona gelir. Onumuzdeki sonbahar/ kis ikinci dalganin daha siddetli oabileceginden bahsediyor uzmanlar. Bunun faturasi cok aci olabilir. Sayin Pilli cok hakli , resmen sagligimizla Rus ruleti oynuyorlar.

Avatar
Alim Saçan 2020-05-23 13:16:27

Tamam endişede haklı herkes ama Avrupa’da ölü sayısı 150.000’i geçti. Adamlar hala daha önlemleri daha da gevşetiyor. Fransa, İtalya, İspanya, Yunanistan plajları açtı. Restoranlar açık. Maske takılıyır ama hayat da geri kalmıyor. Bunlar aptal mı?

Misafir Avatar
Dogrusu 2020-05-23 14:49:14 @Alim Saçan

Avrupa nin bizim yaptigimizi yapabilme secenegi yok. Biz kendimizi dunyadan izole edebilme sansina sahibiz nitekim KKTC de bir aydir hicbir vaka gorulmemesi de bunun ispati. Eger avrupayi taklit etmeye kalkarsak ayvayi yeriz. Avrupanin her yedigi naneyi yemek zorunda degiliz. O saydigin ulkelerde virus kac can aldi simdiye kadar haberin var mi? Avrupa viruse teslim olmus durumda. Batida bircok fasist rejimler ise resmen yaslilarini hastalarini bilerek hastaliga kurban etmisler. Bu insanlik disi bir politikadir. Ne olur Trump in Boris in yaptiklarini biz de yapalim demeyin lutfen.

Beğenmedim! (0)