25 Haziran 2020 Perşembe 15:06
5104 Okunma
"Bakanlar Kurulu’nda görüş birliği var”

Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Kudret Özersay, Cumhuriyet Meclisi Genel Kurulu’nda kürsüye çıkarak, sorulan sorulara yanıt verdi.

İktidarın “1 Temmuz” ile ilgili aldığı kararın, muhalefet tarafınca “siyasi” olarak nitelendiğini söyleyen Özersay, “Bu düşüncenin yanlış olduğunun en somut örneği, şu anki durumdur. Şu anda Rum tarafından geçişlerde, sadece PCR testi bizim için yeterli. Ancak şu anda Türkiye’den gelenlerin karantina zorunluluğu var. Siyasi kararlar veriyor olsaydık, Türkiye’den gelişlere karantina zorunluluğu getirmez, Rum tarafından gelenlere de karantinasız geçiş hakkı vermezdik” dedi.

Kendisinin “1 Temmuz tarihiyle ilgili endişeliyim” sözlerinin de eleştirildiğini söyleyen Özersay, “Bu eleştirileri yaparken adil olmak lazım” ifadelerini kullandı.

"1 TEMMUZ KARARINI ALDIĞIMIZDA TÜRKİYE'DEKİ DURUM ŞİMDİKİ GİBİ DEĞİLDİ"

Bakanlar Kurulu’nun 1 Temmuz kararını aldığı süreçte, Türkiye’deki Covid-19 vaka durumunun, şu anki gibi olmadığını belirten Özersay, bu nedenle kararı gözden geçirdiklerini söyledi.

Bir bakanın tek başına bu konuda karar alamayacağının altını çizen Özersay, Bakanlar Kurulu’nun söz konusu kararı revize etmek adına gözden geçirdiğini ve karar üretilmeye çalışıldığını belirtti.

Yapılan Bakanlar Kurulu toplantıları sonrası açıklama yapılmamasının eleştirilmesi üzerine Özersay, “Toplantılarda çeşitli tartışma ve değerlendirmeler yapılıyor, bir karar üretilmesi için çalışılıyor. Şu an için revize kararı almadık, bu nedenle 1 Temmuz kararı geçerliliğini sürdürüyor ama 1 Temmuz kararının revize edilmesi konusunda görüş birliği var” dedi.

Türkiye’nin bugünkü durumu nedeniyle çeşitli olasılıkların tartışıldığını ifade eden Özersay, “Türkiye’nin A kategorisinden B veya C kategorisine alınıp alınmaması, 1 Temmuz tarihinin uzatılması veya başka tedbirlerin alınması konuları değerlendiriliyor” şeklinde konuştu.

Dün; Sağlık Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, Turizm Bakanlığı ve Eğitim Bakanlığı ile söz konusu bakanlıkların bürokratlarının bir toplantı gerçekleştirdiğini belirten Özersay, “Orada şekillenen fikir, bizlere de aktarıldı. Bugün bir Bakanlar Kurulu toplantımız daha olacak. Toplantı, tek gündem maddesiyle toplanıp, bu konuda karar almaya çalışacak” dedi.

"TÜRKİYE'NİN KATEGORİSİ DEĞİŞEBİLİR..."

Karar almanın yeterli olmadığını, uygulamanın sağlanması için bazı adımlar atılması gerektiğini söyleyen Özersay, “nihai noktasına koymadan kamuoyuna açıklamaktan imtina ediyoruz. Belki Türkiye’nin kategorisi değişir. Çift PCR’a gideceksek hangi şartlara tabi olacağı belirlendiğinde kamuoyuna açıklayacağız. Çalışmanın süresi uzarsa, 1 Temmuz tarihinde de değişiklik yapabiliriz” ifadelerini kullandı.

KIBRIS POSTASI

Son Güncelleme: 25.06.2020 15:13
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ahmed 2020-06-25 15:49:05

CTP ci degilim ama burada Ozersay haklidir. Turkiye A kategorisinde olmamali yoksa hastalik bize de bulasir. Cift PCR uygulamasi kesinlikle dogru secenek cunku Turkiyede yapilan PCR testlerinin guvenilirligi de dusuk. (hatta %50 lere kadar dustugu soyleniyor bazi uzmanlar tarafindan) Yani bir test yaptiginiz zaman test YANLISLIKLA negatif gosterebilyior. Hasta oldugu halde PCR testinden gecebiliyor vakalar o yuzden EN AZNINDAN IKI TEST mutlaka gerekli. Kisacasi EGER HICBIRSEY DEGISMEYECEKSE EN AZINDAN Turkiyeden gelenlere cift PCR uygulanmali, mutlaka. Aksi takdirde risk cok yuksek.

Misafir Avatar
Ahmed 2020-06-25 20:16:46 @Ahmed

Asagida "vatandaş" diye yazan arakadasa cevap: Burada kelime sayisi kisitli oldugu icin detaylica anlatmak mumkun degil, kisaca anlatmaya calisayim. Hastalatigin kulucka suresi 5,5 -6 gun arasi olarak biliniyor ve semptomlar baslamasilya hemen hemen ayni zamanda virus yuku en yuksek oldugu seviyelerde. Ornek: 10 temmuz gunu hastaligi kapiyorsun. 15 temmuzda TURKIYEDE test yapiyorsun negatif cikiyor. 18 temuzda KKTC ye gelityrosun test yapiyorsun pozitif cikiyor. Ama bundan da onemlisi Turkiyedeki PCR testlerinin bircogunun yanlis sonuclar vermesi. Ornek : Hastaligi 10 temmuzda kapiyorsun. 20 temmuzda Turkiyede test yapiyorsun negatif cikiyor (test hatali) 23 unde KKTC ye geliyorsun test yapiyorsun pozitif. Ama haklisin bu %100 butun vakalari yakalmaya yeterli degildir. Sadece RISKI AZALTMAYA YARAR. Dogrusu Turkiyenin a kategorisinden cikartilmasi fakat bunbu yapacaklarini sanmiyorum. EN AZINDAN CIFT TEST , yine de tek testten daha iyidir demek istedim. Hicbir zaman %100 guvenilirlikl

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
vatandaş 2020-06-25 19:43:47 @Ahmed

Grdş çift PCR bi işe yaramaz çünkü mikrobu kaptıktan 7 gün sonra gösterir son dakka yapsan bile. Yani sen 5 gün önce gapsan hem önce hem Kıbrıs'a geldiğin gün testte gözükmez. Tek çare Garantinadır yoksa bu küçük adada soykırım olacak.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Gıprıslı 2020-06-25 15:21:29

1 Temmuz geldi siz daha karar alırsınız. Siz hiç bir şey yapamazsınız. İnsanlar uçak biletlerini her şeyini aldı. 30 Haziranda tutp dersiniz ki gelmeyin. İnsanlar sizin yüzünüzden abdal oldu be. Bi doğru düzgün karar alamazsınız. Açın hem TR hem KKTC yapsın test geçsin millet. Ailesine kavuşsun işine kavuşsun. Beceeriksizler.

Misafir Avatar
virus 2020-06-25 18:26:02 @Gıprıslı

dogrulari duymak hosuna gitmedi ki ya anam

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Ben 2020-06-25 15:51:04 @Gıprıslı

CTP ci degilim ama burada Ozersay haklidir. Turkiye A kategorisinde olmamali yoksa hastalik bize de bulasir. Cift PCR uygulamasi kesinlikle dogru secenek cunku Turkiyede yapilan PCR testlerinin guvenilirligi de dusuk. (hatta %50 lere kadar dustugu soyleniyor bazi uzmanlar tarafindan) Yani bir test yaptiginiz zaman test YANLISLIKLA negatif gosterebilyior. Hasta oldugu halde PCR testinden gecebiliyor vakalar o yuzden EN AZNINDAN IKI TEST mutlaka gerekli. Kisacasi EGER HICBIRSEY DEGISMEYECEKSE EN AZINDAN Turkiyeden gelenlere cift PCR uygulanmali, mutlaka. Aksi takdirde risk cok yuksek.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Tr 2020-06-25 16:18:56

Türkiyeden gerekli test için ekipman al sana yardım göndersinler sonra türkiyenin katogorisini değiştiir Saçmalık kaç bin tane öğrenin eşyaları kaldı gelip alamıyoruz bu gidişle hala alamaycağız toplamda yaptığınız test sayısı ortada. 72 saat önce aldığımız testin geçerli olması gerekir adanız sizin olsunn biz eşyalarımızı alıp dönemek istiyoruz.

Misafir Avatar
Orhan 2020-06-25 18:17:45 @Tr

Bilmeden konusuyorsun. 1: testler guvenilir degil, cok hatali sonuclar veriyor.(hatta % 50 lere variyor hatalar) . 2: Test yaptiktan sonra 72 saat icinde hastaligi kapabilirsin, ve kaptiktan sonra seyahat edebilirsin vesayre vesayre, bunlarin HEPSI BIR YANA, ULAN TESTLERI BIZ VERDIK ACIN KAPILARI BIZE demek, yani kabadayilikla bu is olmaz.

Beğenmedim! (1)
Avatar
londra 2020-06-25 15:24:56

ingilterenin durumunu da gozden gecirirsiniz insAllah sonucta 300000 den fazla kibrisli turku alakadar eden bir konu

Misafir Avatar
Orhan 2020-06-25 15:51:59 @londra

Yok gardas 300,000 gibrisli yokdur Ingilterede , biraz abrddin yani.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Kadir 2020-06-25 15:46:49

Rum'a açık Turkiye'ye kapalı... Bunun adını koyun... Adam olun...

Misafir Avatar
Ahmed 2020-06-25 18:07:02 @Kadir

Giprisli diye yazana cavep: Tabi ki TOPLAM sayiya bakmaz, nufusa gore hasta sayisi onemli. Ama sonucta Rum tarafinda tek tuk bir veya iki vaka goruluyor. Ister 30 ulkeye acik olsun ister 130 sonuc degismez, haitce degil neticeye bak. Mesela bir vaka goruldu o da yurt disindan gelen birisi. Turkiyede ise su anda 1000-1500 lere yaklasiyor , ustelik toplum icinde YAYILIM soz konusu. Bir de kac kisi gidip gelecek ona da bakiyor. Her hafta 15-20 ucak gidis gelip yaparsa risk artiyor. Kisacasi bizim icin , yani KKTC icin Rum tarafi degil esas Turkiyeden bulasma riski yuksektir. Bunun MILIYETCILIK ya da Turk dusmanligiyla hicbir alakasi yoktur. Fakat bu SU ANDAKI DURUM. Yani bir ay sonra belki Turkiyede de azalmaya baslar o zaman da sartlar ona gore degisitirlir. Salgin gunden gune ulkeden ulkeye degisiyor, uyum saglamak onemli.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Gıprıslı 2020-06-25 16:01:05 @Kadir

Evethasta sayısına bakar ama hasta sayısınna rakam olarak değil oran olarak bakar. 30 ülkeye kapılarını açan Rum gibi hesap yapın bir de ;)

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
Ahmed 2020-06-25 15:53:17 @Kadir

Elinin koru. Milliyetcilikle alakasi yok bunun , HASTA SAYISINA bakar. Senin gozlukler at gozlugu milliyetcilikten baska birsey goremiyorsun.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Vatandaşşş 2020-06-25 16:08:34

Tamam da gardaşım ne zaman toplanıp açıklayacaksınız net kararı 2 Temmuzda mı?

Misafir Avatar
Ağası 2020-06-25 16:47:42 @Vatandaşşş

Abisine soracak,bekleyin bakim..Abisi ne derse onu yapacak...

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Girneli 2020-06-25 16:45:34 @Vatandaşşş

E bekle be gardaş sen da patlama!

Beğenmedim! (1)
Avatar
virus 2020-06-25 16:58:26

ya besleme olacaksiniz eger hala daha degilseniz? veya virusle yasamanin yollarini bululacaksiniz degnegin iki uc da bok hangi tarafini ttsan ayni

Misafir Avatar
Gibrisli 2020-06-25 18:19:36 @virus

Besleme senin anandir.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Öğrenci 2020-06-25 19:41:38

Bizim eşyalarımız aylardır orada yurtlarda özel eşyalarımız bılgisayarlarımız yurtlarda ne oldu belli değil hiç kalmadığımız halde kalmışız gibi ücret ödedik üstüne birde o eşyalar gitti ise bunun hesabını sayın bakan kendisi mi verecek ? Nasıl böyle saçma sapan şeyler düşünebiliyor ayrıca Güney kesiminden gelen AB lilere neden böyle birsey demiyor acaba ? O Kıbrıs’a geldiğimiz o okullara kayıt olduğumuz güne lanet olsun

Misafir Avatar
Gibrisli 2020-06-25 20:18:47 @Öğrenci

Keske butun sorun da senin komputerin olsaydi gardas.

Beğenmedim! (0)