08 Şubat 2020 Cumartesi 18:29
4834 Okunma
Barış Burcu'dan  Bahçeli'ye cevap!

Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü Barış Burcu, Kıbrıs Türk halkının  özgün karakter ve kimliğini koruyarak, dünyadaki saygın yerini eşitlik, özgürlük ve güvenlik içinde elde etme talebinden kimsenin rahatsızılık duymasına gerek olmadığı gibi, bu meşru talebe hakaretle yanıt  verme hakkı bulunmadığını söyledi.

Burcu, "Cumhurbaşkanımız her Kıbrıs Türkü gibi 1974 Harekatı’nda görev üstlenmiş, yanında silah arkadaşları şehit düşen, kendi de yaralanan şerefli bir gazidir. Bundan dolayıdır ki savaşın ne demek olduğunu bizzat yaşamış biri olarak, barışın değerini MHP Başkanından çok daha fazla takdir edebilecek bir konumdadır. Devlet Bahçeli’nin ağır hakaretlerinin tümünü öncekilerde olduğu gibi kendisine aynen iade ediyoruz" dedi.

Barış Burcu, MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin Cumhurbaşkanı Mustafa Akıncı’nın Guardian Gazetesi’ne verdiği mülakatı elestirdiği açıklamasına ilişkin açıklama yaptı.

Burcu, Bahçeli'nin mülakatı fırsat bilerek, cumhurbaşkanına ve onun şahsında Kıbrıs Türk Halkı’na hakaret etme alışkanlığına bugün de devam ettiğini kaydetti.

Cumhurbaşkanı Akıncı'nın Kırım’ın Rusya tarafından ilhak edilmesi gibi, KKTC’nin Türkiye’ye ilhakı olasılığını soran gazeteciye bunun yanlışlığını vurguladığını, Kıbrıslı Türklerin böyle bir talebi bulunmadığını, bunu kabul edilemez korkunç bir senaryo olarak nitelediğini ve bunun Türkiye Cumhuriyeti’nin gerçek çıkarlarına da uygun olmadığını izah ettiğine işaret eden Burcu, "Devlet Bahçeli bunun üzerine, çağ dışı kalmış ırkçı ve faşizan anlayışla ve Türkiye’de sıklıkla kullandığı çatışmacı bir dil ile Cumhurbaşkanımıza ağır hakarette bulunmuştur" ifadelerini kullandı.
 
Burcu, şöyle devam etti:

"Cumhurbaşkanımızın açıkça vurguladığı gibi , Kıbrıslı Türklerin hedefi Rum tarafının azınlığı olmak, ya da Türkiye’ye ilhak olmak değildir.  Çabamız, Kıbrıs Türk Halkı olarak özgün karakter ve kimliğimizi koruyarak, Dünayadaki saygın yerimizi eşitlik, özgürlük ve güvenlik içinde elde etmektir.
 
Kimsenin Kıbrıs Türk halkının bu haklı ve demokratik talebinden rahatsızılık duymasına gerek olmadığı gibi, bu meşru talebe hakaretle yanıt  verme hakkı da yoktur. 
 
Devlet Bahçeli, Cumhurbaşkanımız Akıncı’nın Enosis’in yörüngesine girdiğini söyleyebilecek kadar da kendini bilmemektedir. 
 
MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli siyasi yaşamı boyunca her fırsatta şehitlerin kanı üzerinden siyaset yaparken, Kıbrıs’ı Yunanistan’a bağlamayı amaçlayan Enosis’e karşı Kıbrıs Türkü’nün verdiği haklı mücadelede Cumhurbaşkanımız her Kıbrıs Türkü gibi 1974 Harekatı’nda görev üstlenmiş, yanında silah arkadaşları şehit düşen, kendi de yaralanan şerefli bir gazidir. Bundan dolayıdır ki savaşın ne demek olduğunu bizzat yaşamış biri olarak, barışın değerini MHP Başkanından çok daha fazla takdir edebilecek bir konumdadır.
 
Devlet Bahçeli’nin ağır hakaretlerinin tümünü öncekilerde olduğu gibi kendisine aynen iade ediyoruz"

Anahtar Kelimeler:
Barış Burcu
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ali 2020-02-08 19:48:58

Benim Anavatanım Kıbrıstır .

Misafir Avatar
Mersinli 2020-02-09 11:00:18 @Ali

Sen rüyanda görürsün ancak..Amerikanın talimatlarını yerine getirmeye devam et de sen,başka işlere burnunu sokma..Erdoğan herkesi çok coşturdu,inşAllah Türkiyenin başına bir felaket gelmez bu yaratığın yüzünden..Çünkü ona ancak cahiller biat eder,karnı aç olanlar inanır...

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
Anavatan Türkiye'dir 2020-02-08 21:21:01 @Ali

Türkiye'nin anavatan olduğunu anlayamayana tarihe bakmasını tavsiye ederim.tarih sana anavatan neresi olduğunu söyler.Ayrıca yavruvatan olmayı başaramazsanız kısa süre sonra Yüce Türkiye'nin ili olacaksınız..az kaldı

Beğenmedim! (22)
Avatar
Vatandaş20 2020-02-08 18:42:33

Sayın Akıncı'nın Anavatanımız Türkiye'yi rencide edecek söylemlerde bulunması kabul edilemez. Şiddetle kınıyorum.

Misafir Avatar
cvp 2020-02-08 18:50:06 @Vatandaş20

Aslına bakarsanız yok öyle bir şey.

Beğenmedim! (8)
Avatar
karpaz tilkisi 2020-02-08 19:27:29

Bence devlet bahçeli diktatör ve geri zekalıdır çünki herşeyi tersden anlar.

Avatar
Gibri 2020-02-08 19:47:43

İşgalciler sinirlendi , bizim tazminatları nasıl ödeycekler 1974 den beri !

Misafir Avatar
nmk 2020-02-12 08:51:54 @Gibri

gibriim saa... bakıyorum da her habere en aptalca beyinsizce yorumu sen yaparsın... al bidaa gibriim saa gerizekalı

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
gibri iyi oku 2020-02-08 21:12:37 @Gibri

o işgalci dediğin Büyük Türk Milleti seni ve senin gibileri rum şerefsizlerinden kurtaranlardır..biz olmasak nelerinizi kaybedeceğinizi biliyormusun..anladın sen

Beğenmedim! (22)
Avatar
dervis 2020-02-08 20:09:02

neden bu turkiyedeki insanlar lafi baska bir yerinden anlar..

Misafir Avatar
laf budur ha.. 2020-02-09 10:30:58 @dervis

sen uyumayı ölmek sanııyorsun ha..aç tarihide oku cahil.osmanlı seninde atandır..hiç bir zaman kimseyi satmadı..sana adreste vereyim..naima tarihi aç okuuu.vatan hainliği yapma

Beğenmedim! (14)
Misafir Avatar
laf budur 2020-02-09 08:05:22 @dervis

senin o cok serefli osmanlin anadoluyu elaleme peskes cekerken bizi de 1878'de ingilize satti. o tarihten beri ingilize ve ruma karsi nasil kimligimizi koruduysak simdi sana karsi da korumasini biliriz.

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
laf budur 2020-02-09 08:04:10 @dervis

senin o cok serefli osmanlin anadoluyu elaleme peskes cekerken bizi de 1878'de osmanliya satti. o tarihten beri ingilize ve ruma karsi nasil kimligimizi koruduysak simdi sana karsi da korumasini biliriz.

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
laf nedir 2020-02-08 21:17:50 @dervis

lafı bizi doğru yerimizden anlıyoruzda.siz nerenizden konuşuyorsunuz onu sorgulamak lazım..ulan Erdoğan dünya ile uğraşıyor birde kalkmışsınız saçma sapan laf ediyorsunuz.Hadi bakalım Türkiye elini çeksin sizden..3 günde yerler sizi orada..ne diyorsun sen

Beğenmedim! (12)
Avatar
Tc 2020-02-08 19:13:16

Devlet Bahçeli ADAMDIR !

Misafir Avatar
Aslıhan 2020-02-09 11:37:06 @Tc

Çirkin bir mahlukat ve BUNAK'tır...Kendş çöplüğünde ötemez oldu galiba..Ne yaparsın be kardeşim alt tarafı Akp'nin uydusu /koltuk değneği acınacak bir ihtiyar..

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
istanbullu 2020-02-09 10:56:29 @Tc

Devlet bahçeli miadını doldurmuştur artık..Türk siyasetine zarar vermeye başlamıştır..Belki de alzheimer başlangıcı vardır yada bunamıştır...Lanet olsun böyle adama...

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
Bahçesiz 2020-02-09 10:54:24 @Tc

Üçün biridir desen daha yerinde olurdu be refik..

Beğenmedim! (4)
Avatar
Tc 2020-02-08 19:17:05

Bahçeli’yi ağzına alma

Misafir Avatar
Rıfkı 2020-02-16 16:38:36 @Tc

O zaman gel biz senin ağzına bişey verelim:)

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Hd 2020-02-08 23:11:16 @Tc

Bokdur adam

Beğenmedim! (11)
Avatar
Onur 2020-02-08 20:40:32

Bir TC vatandaşı olarak Sayın Akıncı'dan daha vakur ve gururlu bir duruş sergilemesini beklerim.
Siyasi duruşu beni ilgilendirmez, Sayın Akıncı sadece Kıbrıs'ı değil, Türkiye'yi de temsil etmektedir.
Kıbrıslı kardeşlerimin kafasına vurup ekmeğini almak isteyen Rum yönetimine karşı daha vakur bir duruş sergiler ise pazarlık masasından daha karlı kalkacağı tartışılmaz.
Şuan Rumları akdenizde sıkıştıran bir Türkiye var ve Rumların yapabileceği hiçbirşey yok. Sn Akıncı bu gücü kullanmalı. Akdenizdeki donanma sadece Türkiye donanması değil KKTC donanmasıdır aynı zamanda. Güçlü donanması olan bir devlet başkanı gibi hareket etmeli.
Sn. Akıncı'nın sözleri, Türkiye'de "Yamyam TC" gibi algılandı ve her siyasi görüşten insanların kalbini kırdı.

Misafir Avatar
Tunalı Hilmi'den 2020-02-09 11:12:29 @Onur

Zaten Sn. Akıncı'nın her söylediği Türkiye'de "Yamyam TC" gibi algılanıyor..Çünkü doğruları söylüyor..Doğruları söylediği için de hedef tahtası oluyor..Bahçeli gibi bunamışlar türkiye siyaset arenasında durdukça türkiye çok zararlara uğrayacaktır..Peşinden gidenlerin de yaklaşık çoğu da tümüyle onun söylemlerinden/politikasından beslenen desperado çoğunluktur..Bu böyledir ve kimsenin gücüne gitmesin..Alt tarafı AKP'nin koltuk değneği zavallıcık...

Beğenmedim! (6)