15 Mayıs 2018 Salı 17:32
Baybars: “Vatandaşlık iptalleri vicdanla değil, hukukla ilgili”

Doğuş Özokutan Çiftçioğlu

İçişleri Bakanı Ayşegül Baybars, vatandaşlık iptallerinin ciddi bir hukuki inceleme sonucu gerçekleştirildiğini söyledi ve “Vicdanla değil, hukukla ilgilidir” dedi.

Gündem dışı konuşma gündemiyle güncel konuşmaların yapıldığı Meclis Genel Kurulu, saat 17.00 itibarıyla 6 saatten beri kesintisiz devam ediyor.

ZAROĞLU

YDP Milletvekili Bertan Zaroğlu ise, “İptal Edilen Vatandaşlıklar” başlıklı konuşma yaptı.

Bazı iptallerin hukuksuz yapıldığını savunan Zaroğlu, iptallerden bazı örnekler verdi, 4 yaşında ülkeye gelip ömrü boyunca sadece 10 gün yurt dışında bulunan birinin vatandaşlığının neden iptal edildiğini sordu.

Zaroğlu, Bakanlar Kurulu’nun neden vatandaşlık verildiğini açıklama yükümlülüğü olmadığını ancak vatandaşlığın neden iptal edildiğinin açıklanması gerektiğini söyledi.

Bakanlar Kurulu’nun gerekçe göstermeden vatandaşlık vermesini doğru bulmayanlar olabileceğini dile getiren Zaroğlu, “Allah nasip eder iktidara gelirsek biz de bu iptal edilen vatandaşlıkları geri veririz” diyerek, ortada bir sorun varsa ilgili yasanın değiştirilmesi gerektiğini söyledi.

BAYBARS

İçişleri Bakanı Ayşegül Baybars da yanıt konuşmasında, Zaroğlu’nun konuşmasının bilgiden değil, duyumlardan ibaret olduğunu kaydetti.

Bakanlar Kurulu kararlarının idari işlem olduğunu, bu nedenle gerekçeli olmak zorunda olduklarını söyleyen Baybars, bu gerekçenin de ilan edilmesi gerektiğini söyledi.

İptallerin ciddi bir hukuki inceleme sonucu gerçekleştirildiğini söyleyen Baybars, iptal kararlarını gerekçeli olarak verdiklerini de ekledi.

Vatandaşlığın bir haktan ziyade yükümlülük olduğunu anlatan Baybars, gerekçelerin eşit ve herkese aynı şekilde uygulanan bir noktada olması gerektiğini belirtti.

İsimler üzerine konuşmayı doğru bulmadığını kaydeden Baybars, vatandaşlık konusunun vicdanla değil hukukla ilgili olduğunu söyledi.

Baybars, iptal edilen vatandaşlıklarla ilgili listenin bakanlar tarafından imzalanarak yayınlanmak üzere gönderildiğini belirtti.

Vatandaşlıklar konusunda bir çalışma yürüttüklerini anlatan Baybars, bu çalışmanın tamamlanmak üzere olduğunu kaydetti.

banner22
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ah. 2018-05-15 19:40:51

Verin verin. Gücün bir doğru dürüst hükümet geldi doğruları yapıyor. siz gene iptaledin onun yaptıklarını..Hataylı doldurun ortalığı. Biz da kaçalım. Usandık elinizden.

Avatar
Taner 2018-05-15 20:34:14

Has...tir ordan beee Allah'ın fellahı...Sen kimsin ki beeee...Herşeyden önce senin vatandaşlığının iyice soruşturulup araştırılmas lazım..

Avatar
haksızsa 2018-05-16 09:06:59

haksız yere vatandaşlık alanları mı verenleri mi suçlamalı... hukuk yolu ile iptal edildi deniyorsa o hukuksuzluğu yapıp vatandaşlık verenler için bir suçlama bir dava yok mu ortada??

Avatar
Hamitköylü 2018-05-15 18:08:53

Biz isderik gidsinler ülkeden bunlar der geri vereceyik yavole allah için!!!

Misafir Avatar
cansu 2018-05-15 23:02:27 @Hamitköylü

zaroğlu önce gemdi götünü gurtarsın da sora başkasını düşünsün değil ama

Beğenmedim! (3)
Avatar
ABDI KELES 2018-05-15 19:46:11

Sayin Zaroglunun almis oldugu vatandaslik yasal mi acaba?

Misafir Avatar
Ali 2018-05-15 20:35:41 @ABDI KELES

Sn. kelimesi çok fazla...

Beğenmedim! (4)
Avatar
mmk 2018-05-16 09:08:53

alanlar mı verenler mi suçlu... haksız yere hukuksuz bir şekilde vatandaşlık dağıtanlara bir yaptırım yok mu? verilen hak geri alınsın hukuksuz diye ama verenler ellerini kollarını sallayarak dolaşsın, nasıl olsa onlar vatandaşlığı verip ekmeğini yedi

Avatar
vatandaş 2018-05-16 09:49:12

bukadr yorum yapılmıs sıze cevabım yazıklar olsun karalam adamları gelın hatayada medenıyet görün burda ve dunyada 5 yıl ıkamet eden tüm insanlarınyasal vatandaşlık hakkı vardır szı kendı hakkınızdan odun verıyormusunuz bu kazanılmış haktan bu vatandaşlar ödun versin sizkendınıze bakın türkiye cumhuriyeti insanıyız siz burada mağdur oldunuzda bızım askelerimiz şehitlerimiz koılladı sızı elın avrupa gavur rumu gelse bole konusmazzsın gtlerını yalarsınız terbıyeszler kazanılan hak alınmaz vermedıklerı kabahat ozmn zamnında bukadr ınsanı adaya laıpta mağdur etmyceklerdı ıhtyacınız olmasa mneden bukadar her sektorden eleman aldınız sız yapıyordunuzda bzmı geldık once vasıflı ınsan vasıflı elaman olun terbıyeszler bı szımı ınsansınız utanmadan hataylı dye bu adamı karalıyorsunuz gelınde medenıyet ınsanlık öğretelim size bu zıhınıyette olanlara yazıyorum yoksa buranın cok efendı vatandaşlarıda var zammnnda rım kurtardı sizi

Misafir Avatar
Kerim 2018-05-18 13:16:39 @vatandaş

Sen köyünden başka bir yere çıktınmı ki dünyadan bahsediyorsun? Sen dünyayı ne biliyorssun ki "dünyada böyle" diyorsun? Senin bu kadar yazıyı yazabilmen bile büyük olay....

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Zafer 2018-05-18 13:03:52 @vatandaş

Hangi medeniyetten bahsediyorsun sen beeee.....Ucuzdur dediler dişlerimizi yaptırmaya gittik hatay denen memlekete,gitmez olaydık! Yollarda pislikten pis kokulardan yürünmez...Konuşmalar da hep arapça kalla kulla kalla kulla...Ne medeni yer be....

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Ali 2018-05-16 19:21:05 @vatandaş

celal konuyu çok güzel özetledi. bunnar gacodur, gacolidir. ficanın götünde don yok ama medeniyetten bahseder. bu fellah bizim kıbrısın medeniyet seviyesini aşağıya çektiğini farkında bile değil. medeniyetten bahseden bu gacolinin ağzında diş, ayağında terlik ve götünde da don bilem yoktur. köyünde'da şalvar geyerdi, bizim lefkoşa sokaklarında'da. Birtaneniz galmasin inşAllah. Tükenin ve bitin inşAllah. :D

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Celal 2018-05-16 11:53:48 @vatandaş

Hassiktir ordan gaco..Madem ki Hatay'da medeniyet vardı da orayı öve öve bitiremiyorsun peki burada ne işin ar senin? Allahın fellahı...Karnını ancak burada doyurabildin dimi? Çünkü başka yere gidemiyorsunuz,en fazla gidebileceğiniz yer burası..Allah'ın fellahı..Şuna bakın yaaa hiçbişeyin farkında değil burası babasının çiftliğiymiş gibi konuşuyor..Kim seni napsın be çarıklı fellah....

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
Akla bak akla 2018-05-16 10:39:49 @vatandaş

Eğer Hatay'da Kıbrıstan daha fazla medeniyet varsa geldiğin yere defol git. Saa gal deyenida...

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
ficalara barra 2018-05-16 10:29:16 @vatandaş

vah vah vah. sevgili fica ulkemizi begenmedi. seni kim begensi be gavvolem? gaco gacoli gacoli gacola gaco gacoli gacoli gacola. :D

Beğenmedim! (3)
Avatar
saldıray kaymaklılı 2018-05-16 13:07:02

zaroğlunun vatandaşlığı yasalmı

banner5

banner31