banner40
29 Mart 2018 Perşembe 15:55
Elcil: "Türkiye, Kıbrıs Türk toplumunu rehin tutuyor"

Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası (KTÖS) Genel Sekreteri Şener Elcil, Varna’da yapılan Avrupa Birliği Türkiye zirvesi sonrası Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yaptığı açıklamaları eleştirdi. 

Elcil yaptığı yazılı açıklamada, yapılan açıklamaların “Türkiye’nin Kıbrıs Türk toplumunu rehine olarak tutma ve adanın kuzeyini Türkiye’nin kolonisi yapılması politikalarının devam edeceğini gösterdiğini” iddia etti. 

Kıbrıslı Türklerin 1960 Kıbrıs Cumhuriyeti’ndeki eşit ortaklık statüsü öne sürülerek Kıbrıs’ın doğal kaynaklarına göz dikildiğini savunan Elcil, “Her fırsatta Kıbrıslı Türklerin uluslararası antlaşmalarından kaynaklanan haklarının arkasına saklanan TC’li yöneticilerin temel talebi adanın bütününe sahip olmaktır. AB’nin Türkiye’ye göz yumması sonucu AB vatandaşı Kıbrıslı Türklerin adanın kuzeyinde toplumsal varlık sorunu yaşamalarının temelinde AKP’nin yayılmacı politikaları yatmaktadır” iddiasında bulundu. 

KTÖS Genel Sekreteri Şener Elcil'in açıklaması şöyle:

banner41
"Varna’da yapılan Avrupa Birliği Türkiye zirvesi sonrası Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Sn. Recep Tayyip Erdoğan’ın yaptığı açıklamalar, Türkiye’nin Kıbrıs Türk toplumunu rehine olarak tutma ve adamızın kuzeyini Türkiye’nin kolonisi yapılması politikalarının devam edeceğini göstermektedir.

“Kıbrıs’ta bir adım önde olacağız” diyerek dayatmalarla çözüm yapmaya çalışan Sn. Erdoğan ve AKP Hükümeti, 2004 yılındaki referandumda Kıbrıslı Türklerin “%65 evet ini” kullanarak çözüme değil çözümsüzlüğe katkı koymuştur.

Annan Planı referandumu sonrası adamızın kuzeyindeki kolonileşme çalışmalarına hız verilmiştir. AKP yandaşı sermaye gruplarının adaya sömürü maksatlı yatırım yapmasına hız verilirken, nüfus taşıyarak vatandaşlık dağıtma ve Sunni İslam baskıları her alanda sürmektedir. Kıbrıslı Türklere güvenmeyen bu anlayış, nüfusu değiştirerek kendine itaat eden bir yönetim ve nüfus oluşturma peşindedir. Kıbrıslı Türklerin 1960 Kıbrıs Cumhuriyeti’ndeki eşit ortaklık statüsü öne sürülerek şimdi de Kıbrıs’ın doğal kaynaklarına göz dikilmiştir.

Her fırsatta Kıbrıslı Türklerin uluslararası antlaşmalarından kaynaklanan haklarının arkasına saklanan TC’li yöneticilerin temel talebi adanın bütününe sahip olmaktır. AB’nin Türkiye’ye göz yumması sonucu AB vatandaşı Kıbrıslı Türkler’in adanın kuzeyinde toplumsal varlık sorunu yaşamalarının temelinde AKP’nin yayılmacı politikaları yatmaktadır.

Kıbrıslı Türkler ile siyasi eşitler düzeyinde ilişki kurmaktan kaçınan TC yetkililerine Kıbrıs Cumhuriyeti’nin bozulan anayasal nizamını tekrardan tesis etmek ve toprak bütünlüğünü korumak için burada bulunduklarını hatırlatır, Kıbrıs Türk toplumuna ve uluslararası antlaşmalara saygı gösterdiğiniz ölçüde saygı göreceğinizi vurgularız."

banner22
Son Güncelleme: 29.03.2018 16:58
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
somurge 1 2018-03-29 18:14:52

Hoca..Actirdin simdi basimiza gene kurtaricilari..baslarlar gene yaygaraya simdi.. Sizi kurtardik. Para veriyoruz. Su bile getirdik, vs.vs. Pesinen tum kibrislilar adina yazayim da herkesi cevap zahmetinden kurtarayim. Turkiyedeki istirdatcilari orgutleyen CIA yunanistandaki eokacilari da orgutledi. Kibrista vurusturdu. Olan bize oldu..nerdeyse rum turk her aileden olenler, kayiplar, gaziler var. sonra 74 savasi ve adanin en azindan yarisi solcu makariosun elinden kurtarildi (!) ve natonun garantisine girdi. Rahatladiniz mi..
Verdiginiz para..o kadar nufus tasidiniz ki bizim nacizane yaribucuk turizmimiz ile birkac bin ton narenciyemizin surukledigi ekonomimiz bu nufusu nasil ceksin..tabii ki nufusu gonderen iasesini, otunu, seyini, egitimini, sagligini, emniyetini, aycicegi cekirdeklerinizi, belediye hizmetlerinin karsiligini vesaireyi de saglayacakti..yani sevgili hatayli kardeslerimiz, geldigi soylenen para size bile yetmiyor.

Avatar
somurge 2 2018-03-29 18:15:48

Ustelik kalan uc-bes fabrikamizi bile sokup turkiyeye goturdugunuzu burdaki herkes biliyor. bankalariniz tum mevduati topluyor. Nakiti bile bavulla getiriyorsunuz ki gariban maliyemiz vergi almasin..havayollariniz..gida endustriniz..sigorta sirketleriniz..degil gelen parayi, urettigimiz birkac kalem malin getirisini bile turkiyeye geri goturuyor..
En komigi da su..daha once su parasi komik birseydi ve herkese yeterdi. Geldiniz..hosgeldiniz..su da yetmez oldu..sanki bedava su getirdiniz..halbuki parasini oduyoruz. Hatta simdi pesin oduyoruz sonra kullaniyoruz. Ustelik 6 kati paraya..sevinelim mi uzulelim mi bilemedik be usta..sirada elektrik var..havaalanini aldiniz..otelleri aldiniz..universitelerinizi kurdunuz..limanlar, elektrik, telefon sirada..
Sener hoca gene nazik adam..koloni dedi ama asli somurge..

Misafir Avatar
dervis 2018-03-29 22:08:29 @somurge 2

Sırada Kıbrısiın gazı var

Beğenmedim! (2)
Avatar
Hamitköylü 2018-03-29 18:51:07

Yaşşa gardaş tükendik bunun içinde!gendimi yabancı olarak görürüm be gavole

Misafir Avatar
Girne'ye 2018-04-21 12:46:41 @Hamitköylü

Hassiktir ordan bre yerleşik Girne!

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Girne 2018-03-29 22:46:02 @Hamitköylü

Kapı orada?

Beğenmedim! (4)
Avatar
Girne'ye - Kapı 2018-03-30 07:26:50

bizi suriyelilerle karıştırma..ne rum ne ingiliz bizi burdan sokemedi. sen sokecen? ne kapısı..

Misafir Avatar
turko 2018-03-30 08:56:00 @Girne'ye - Kapı

tayyib i de sevmem ama lan elcil sen ne aşşağılık bir yaratıksın be ne çeşit bir hayvansın birde sözüne inanan saflar var onlara ne diyim bilemedim

Beğenmedim! (8)
Avatar
YAHYA 2018-03-29 21:23:29

Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası (KTÖS) Genel Sekreteri Şener Elcil....
böyle bir acıklama nasıl yapar?
tüm dünya kktc rehine almıs (ambargo) her sey türkiye üzerinden yürüyor
tanıyan tek ülke
cıkmışın mal mal acıklama yapıyorsun
hiç yakışdıramadım
oraya buraya laf yetişdirene kadar önçe bir okularda ilk okularda kreşlerde ki sorunları çöz
mal mal konuşma

Avatar
turk 2018-03-29 21:28:20

erdoğan ne konuştu sen ne anlamışsın ne anlamak istiyorsun Tamamı ile çarpıtma bir yazı. Hidrokarbon konusunda direkt Kıbrıs Türk Halkının hakkı vardır dedi . Sen ve senin gibiler hakkınızı savunmayın yunandan rumdan medet bekleyin

Misafir Avatar
dervis 2018-03-29 22:01:21 @turk

ne kibrislinin hakki..hangi hak..adam gozunu gaza dikti. kibrisli turku bahane edecek..bizim ne hakkimiz var..itfaiye bile tc genelkurmayina bagli..

Beğenmedim! (4)
Avatar
Gazi 2018-03-29 21:32:10

Bu yazının tek bir şahsa ait olduğuna inanmıyorum . Tamamen planlı bir algı projesinin parçası . STK lar milletin hakkını savunmak için milleti bilinçlendirmek için vardır. Senin hakkını savunan Türkiye'ye kin ve nefret tohumları ekmek için değil. En azından açıklamaları dinleseydiniz böyle cahilce bir yazı yazmazdınız.

Avatar
Girne 2018-03-29 22:44:49

Kıbrıs Türk Toplumuna tekrar enosis gerekli

Misafir Avatar
Sadiye 2018-04-25 12:51:05 @Girne

Senin ananın örekesi gerekli deseydin daha yerinde olmazmıydı a çarıklı gaco..

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
dervis 2018-03-30 07:16:27 @Girne

neden-sonuc iliskisini iyi kurmak gerek..enosis kibrisli rumlara yunanistandaki fasistler tarafindan asilanan bir fikirdi..bizdeki karsiliginin taksim oldugu gibi..bunlar ithal doktrinlerdir. kaynagi adayi butun olarak kontrol etmekte zoranip bolerek yapmaya calisan fasist cia-ingiliz-nato kaynaklaridir. her iki doktrin de adaya kan ve zulum getirdi. hala daha her iki tarafta bunlari savunan fasistler..dokulen kanlar sizi tatmin etmedi mi..

Beğenmedim! (1)

banner5

banner31