06 Ağustos 2019 Salı 14:30
KKTC Üniversitelerini Tercih Edenlerin Sayısı Belli Oldu

YKS sınavlarının ardından, 2019 öğrenci kontenjanları açıklanırken, KKTC üniversitelerini tercih eden öğrenci sayısı geçtiğimiz yılın gerisinde kaldı.

Kesinleşmemiş ilk verilere göre 14 bin 17 öğrenci için kontenjan alan KKTC üniversitelerine 8 bin 39 öğrenci yerleşti. 5 bin 978 kontenjan ise boş kaldı. Geçtiğimiz yıl ise KKTC’ye 17 bin 801 kontenjan ayrılmış; 8 bin 178 öğrenci yerleşmişti. Bu yıl tercih oranı yüzdelik olarak daha yukarıda olsa da, yerleşen öğrenci sayısında azalma var.

Kesin rakamların KKTC Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanması bekleniyor.

Eğitim uzmanları, ortaya çıkan rakamların KKTC Yükseköğrenimi açısından olumlu buldu. Yaşanan ekonomik kriz ortamında 8 bin üzerinde öğrencinin KKTC’yi tercih ediyor olması pozitif değerlendirildi.

kaynak:HABERKIBRIS

banner22
Anahtar Kelimeler:
KKTCüniversite
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Muhtar 2019-08-06 19:14:44

6000 kişilik boş kontenjan var demekki bu güzel bir gelişme. Heralde en büyük kaybıda YDÜ yaşamıştır. Sürekli olarak yalan dolanla öğrencisini son ana kadar dolandıran bir kurum gün geçtikçe dahada eriyecek inşAllah. Sen dolandırmaya devam et gelecek yıllarda daha fazla yorum daha fazla gerçek forumlarda yerini alacak ve sen gün gelecek öğrenci bulamayacaksın. Hırsızlar

Avatar
Mehmet 2019-08-07 07:18:24

CEM - Ben Turkiye de universite egitimi gordum - sorunlarim olmadi mi? Oldu - Ama sikayet etmiyorum...Surekli boyle yorumlar dusmanlik yaratmiyor mu?

Avatar
ogrencı 2019-08-06 15:41:43

daha bu sekız bın ogrencı kıbrısı tanımayan,daha bır arastırma yaptıktan sonra bu sayı 5000 ne dusecek,,

Avatar
Cem 2019-08-06 21:36:58

Götü boklu evlerinize 300 stg istemeye devam edin siz yakında aç köpek gibi kalacaksınız boş boş duracak o evler

Misafir Avatar
Gerçek Öğrenci 2019-08-07 10:42:44 @Cem

Kullandığı edebiyettan belli seviyesi CEM'in. Ben İstanbul'da öğrenciyim. Sen burdaki evleri ve fiyatları gördükten sonra yorum yap CEM

Beğenmedim! (3)
Avatar
Vatandaş 2019-08-07 01:03:44

CEM, BOKLU OLAN SENSİN

Misafir Avatar
AYNA 2019-08-07 10:44:29 @Vatandaş

Aynaya bak MUHTARRR. Yavşağı göreceksin

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
muhtar 2019-08-07 09:04:41 @Vatandaş

Vatandaş boklu olanın kim olduğu belli kardeş. Biz olmasak ırkınızda olmayacaktı. şehirleriizde yol yok kanalizasyon yok ancak onun bunun desteğiyle yada çaldıklarınızla mal sahibi olup TC lileri sömürmeye kalkıyorsunuz. O TC olmasa sende olmazdın yavşak. Biraz ibadet öğren tarih öğren inancın yoksa bişey diyemem

Beğenmedim! (11)
Avatar
saliha 2019-08-07 16:59:10

o evlerinuz bos kalsin i şalah soygucusunuz yazik o ögrencikere yazik sirtlarindan para kazaniyorsun adiliktir bu vicdansizliktir

Avatar
Duran 2019-08-07 21:44:57

Yakin doğu universitesinde eğitim diye bir sey yok arkadaslar... sokaktaki adama ogretim gorevlisi unvanini kendileri veriyor.onlarla eğtim veriyor.. sakin gitmeyin. Soyulursunuz.

Avatar
saliha 2019-08-07 16:59:50

o evlerinuz bos kalsin i şalah soygucusunuz yazik o ögrencikere yazik sirtlarindan para kazaniyorsun adiliktir bu vicdansizliktir

banner5

banner31