14 Aralık 2018 Cuma 11:57
KKTC'ye hafif raylı sistem geliyor

Atakan, özellikle hava ulaşımı alanında son dönemde arz-talep dengesinin tüketici aleyhine değişmesinin olumsuz sorunlar doğurmaya başladığını ifade ederek, ülkede ulaşım konusunda hava yolunun ana hat olarak kullanılmasının bu alandaki talebi körükler duruma getirdiğini kaydetti.

Bu çerçevede ülkede havayolları şirketlerinin mevcut frekanslarını artırması, yeni destinasyonların hayata geçirilmesi konusunda ciddi bir çalışma dönemi geçirdiklerini, buna paralel olarak İstanbul Havalimanı’nın açılması ile birlikte ortaya çıkan yeni frekans yaratma şanslarının son dönemde bu alanda yaşanan sıkışıklığı ve fiyat dengesizliğini yavaş yavaş da olsa olumlu seviyeye taşımaya başladıklarını ifade eden Atakan, 2019 yılının ilk çeyreği içinde bu alanda daha da olumlu gelişmeler beklendiğini belirtti.

Toplu ulaşım altyapısı yaratma noktasında ciddi bir çalışma takvimi belirlediklerini, bu çerçevede Ankara Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ulaşım altyapıları ve koordinasyonunu yerinde incelendiklerini ifade eden Atakan, bu yapının Lefkoşa’da hayata geçirilmesi sonrası adanın diğer şehirlerine de emsal teşkil edeceğini öngördüklerini, hedefin 2019 yılı ilk çeyreği içerisinde bu dönüşümü hayata geçirmek olduğunu kaydetti.

Atakan, ülkenin doğusu ile batısı arasında Ercan Havalimanı yeni terminal binasını da kapsayacak şekilde bir hafif raylı ulaşım sistemi yaratılması çalışmasının gündemlerinde olduğunu ifade ederek, “Bu konuda yakın zamanda TC Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı uzmanları tarafından bir tetkik çalışması başlatılmıştır. Bu çalışma sonrası hazırlanacak fizibilite raporu doğrultusunda olumlu bir sonuç çıkması halinde gerek güzergah tespiti gerekse ana projenin oluşturulması noktasında TC Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı uzmanları ile çalışma yapılacaktır. İlgili fizibilite çalışmasının 2019 yılı ilk çeyreği içerisinde tamamlanması planlanmaktadır.” dedi.

banner22
Anahtar Kelimeler:
Hafif Raylı Sistem
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Neden olmasın 2018-12-14 15:56:00

Her şey ilk hayal etmekle başlar. Keşke magusa ercan Lefkoşa arasında hızlı tren olsa , neden olmasın

Avatar
dervis 2018-12-14 17:53:08

ne kadar negatif, caresiz, aciz, akil fikirden uzak varsa hepsi bu hukumetin icraatlarini elestirmek icin buraya toplanmis. sizin proje bile uretemeyen cahil takimindan olusan hukumetlerinizin icine ettigi ulkeyi toparlamaya calisyor insanlar..zaten size bilgi vermek de abes. anlayan yok nasilsa..kabahat sizi adam yerine koyanda..

Misafir Avatar
mert 2018-12-15 21:08:38 @dervis

Bravo be derviş gardaş çok iyi anlattın.Çok eksikleri olsa da söylediklerinin herşey aynen söylediğin gibi....

Beğenmedim! (1)
Avatar
Kerim 2018-12-14 12:14:08

Yollarda ışıklar yanmaz, Tabelalar okunmaz, yaya geçidi yok, trafik arap saçı konuşulan konulara bakın. Ayıptır yahu bu toplumla bu beceriksizler ne kadar daha dalga geçecekler ?????

Misafir Avatar
sadi 2018-12-15 21:14:35 @Kerim

Hem uyuz hem kuduz azameti da çok derler sana ve senin gibilerine...Kimbilir hangi ghettoda oturuyorsun...

Beğenmedim! (2)
Avatar
Pilot 2018-12-14 12:17:44

Acaba kendisi inanıyor mu bu hayale merak ettim.. Bütçede bilmem ne kadar açık bunlar neyin kafası yahu... yolları aydınlatın önce da gerisi sizi aşar

Misafir Avatar
Ali 2018-12-15 21:04:50 @Pilot

Senin aklın yok ki böyle şeylere çalışmaz..Bari konuşma...İyiye iyi,kötüye de kötü demeyi ne zaman öğreneceksiniz beeee...Böyle şeyleri daha önce duymadınız diye size tuhaf geliyor..Zavallılar...

Beğenmedim! (1)
Avatar
vatandaş 2018-12-14 17:30:08

bence fikir güzel ama uygulama yapılabilirmi? araştırmak lazım. 1950 lerde bile bu sistem varken günümüzde neden olmasın.

Avatar
fk 2018-12-14 13:00:24

normal yollar cok super sanki de ray kaldı puuffff komik

Misafir Avatar
nnn 2018-12-14 16:28:13 @fk

aynen öyle... ölümler olunca da yolda kusur yok talihsizlik...talihsizlik... 400lük koruge boru ile arkları menfezleri körlemek mi talihsizlik... arklara döşenen borular beton gömlekleme değil de kemirilen asfaltla gömleklenmiş... yarın başka bi yağmurda o borular kalkıp/havalanıp bi arabaya çarpıp can alınca yine mi talihsizlik olacak

Beğenmedim! (7)
Avatar
Mustafa 2018-12-15 09:01:58

Mevcut asvalt yolları öncelikle ıslah edin. Bazı yollarda 20 sene önce arabamın girdiği çukura gene giriyoruz. Yol yapımına başladığınız ve yapımı devam eden yerleri ivedi tamammlamaya gayret ediniz. Hava limanından çeşitli güzergahlara yolcu taşıyan toplu ulaşım araçlarını insanların düzgün seyahat edecek temiz tertipli olmasını sağlayın. Özellikle milletvekillerinin bu araçlara binerek kötü koşulları görmelerini özellikle rica ederim. Her yağışta yollar sular içinde kalıyor, can kayıpları oluyor. Öncelikle bu konuları ele alın derim. "Derviş" diye yazan şahsın söylemleri insanları tenkit etmesi ve cahil diye suçlaması kendi cehaletindendir. Bir söz var: "Biliyorsan şöyle ibret alalım, bilmiyorsan sus da adam sanalım". Güzel Ülkemiz için düzgün çalışan herkese başarılar diliyorum.

Avatar
Tren Makinisti 2018-12-14 12:11:46

Yakında uzaya mekik da atar bu Hükümet.... hahahhaaaaa

Misafir Avatar
veli 2018-12-15 21:11:41 @Tren Makinisti

Hassiktir bre utanmaz ordan...

Beğenmedim! (2)

banner5

banner31