04 Haziran 2020 Perşembe 11:38
6124 Okunma
Pilli: "8 Haziran'da Güney sınır kapıları açılmayacak"

Bakan Pilli 8 Haziran'da Güney sınır kapısının açılmayacağını söyledi.

Dün akşam Açık Oturumda Dilek Kırıcı'nın sorularını yanıtlayan Bakan Pilli; Güney sınır kapılarının açılmasına yönelik alınmış herhangi bir Bakanlar Kurulu kararı olmadığını, İki Toplumlu Sağlık Komitesinden alınan bilgiye göre bu yönde Rum Kesiminde de herhangi bir geçişlerle ilgili çalışmanın olmadığının bilgisine geldiğini ifade etti.

Geçişler olsa bile bunun sadece öğrenciler hastalar ve Güneyde çalışan işçilerle kısıtlı olacağını söyledi.

Güneyde bir testin maliyetinin yüz dolar olduğunu bunu da kişilerin karşılamasının pek mümkün görünmediğini söyleyen Pilli; biz işçilerimizin, öğrencilerimizin testlerini Hükümet olarak karşılamaya hazırız ancak şu an kapıların açılmasına yönelik bir karar alınmış değildir dedi.

***

12 Hazirana kadar Yangın Sigortası kapsamına giren tüm yükümlülüklerini yerine getirdiğine dair raporu Bakan Pilli'ye sunacak.

Şubat ayında Burhan Nalbantoğlu Hastanesinde çıkan yangınla ilgili poliçe sahibi sigorta şirketi kapsam dahilindeki görev ve sorumluluklarının gerçekleştirmesine yönelik raporu 12 Haziranda Bakan Pilli'ye sunacak.

Bakan Pilli şeffaf bir şekilde tüm detayların Meclisle ve halkımızla paylaşılacağını söyledi.

***

2020 YILI ÜLKEMİZİN YENİ HASTANELERE KAVUŞTUĞU YIL OLACAK GİBİ DURUYOR.

"2020 Yılı Sağlık Yılı olacak dedim bunu yıl sonuna kadar gerçekleştireceğiz bu konuda iddialıyım.

Bakanlar Kurulunda aldığımız kararla 5 gün sonra Pandemi Hastanesinin çizimleri halkımızla paylaşılacak, 25 gün sonra da Pandemi Hastanesi ile ilgili açıklamamı halkımıza yapacağım. Umuyorum ki, Eylül, Ekim ayına Pandemi Hastanemiz hazır olacak.

Pandemi Hastanemiz bu zorlu sürecin kupası olacak.

Kupa ile bu süreci halkımızla birlikte taçlandırmış olacağız.

Bu halkımızın bir başarısı olacak.

***

Yeni Lefkoşa Devlet Hastanesinin 2,5 milyon TL proje parası hazırdır. 600 yataklı, 15 yoğun bakım üniteli yeni hastanenin temeli de bu yıl atılacak.

***

Güzelyurt Hastanesini yine Bakanlar Kurulunda aldığımız kararla elimizdeki olanakları kullanarak bu yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Eğer bitiremezsek bu yıl içinde, 2021 yılının ilk iki ayında bitmiş olacak.

***

GAÜ'den alınan inşaatı yarım hastane bu yıl içinde Girne Devlet Hastanesi olacak. 20 güne kadar hastane için ihaleye çıkılıyor. Hastanenin parası Sağlık Bakanlığının fonunda hazırdır. 30 milyon TL Girne Devlet Hastanesinin yapımı için ayrılmıştır."

***

Türkiye ve üçüncü dünya ülkelerinden gelecek öğrenciler içinde kolaylaştırıcı haberler veren Bakan Pilli, gelecek tüm öğrencilerimizin testlerini devlet olarak biz üstleneceğiz. Güvenli güzel bir ülkede eğitim almaları için her türlü kolaylığı öğrencilerimize sağlayacağız dedi.

1Temmuzdan itibaren Türkiye'den karantinasız girişlerde olası bir iki pozitif vaka çıkması halinde yeniden kapanma yaşanmayacağını bu konuda gerekli önlemlerin alındığını da ifade etti Bakan Pilli...

Son Güncelleme: 04.06.2020 11:43
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Kemal 2020-06-04 12:33:45

Hükümet doğru bir yolda ilerliyor. Kimse orası bu rası diye ayrıma gerek yok biz orada çalışan ama şimdi işsiz olan arkadaşlarla ekmeği baylaşmaya hazırız gerekirse yardım fonu açılsın yardıma bile hazırız .ama kimsenin çoluğu çocuğu hasta olmasın anası babası nenesi dedesi ölmesin konu ekmek se bizler kuzeyde çalışanlar paylaşmaya hazırız ama konu başka ise bilemiyoruz.........

Misafir Avatar
Dogrucu 2020-06-04 13:57:14 @Kemal

Haklisin. Acele edip kapilari acarsak salgin yine hortlar ve bu sefer o kadar sansli olmayabiliriz. Uc kurus para kazanalim diye yine salgin baslatirsak hem kazandigimizdan cok daha fazlasini zarar ederiz hem de salgini ulkemize getirerek basimizi derde sokariz, bir suru insan hasta olur veya olur. Bizim bu slaginla bas edebilecek ne hastanelerimiz ne saglik hizmetlerimiz mevcut. Tek yapabilecegimiz salgini ulkemize getirmemek. Uc kurus para kazanacagiz diye acelelciglige gerek yok , Yoksa zaten kazandimigimin on katini da kaybederiz astari yuzunden pahaliya mal olur. Bazilari bu salgini cok hafiten aliyor. Aman dikkat gafil avlanmayalim.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Murat Teremen 2020-06-04 14:50:14

Türkiye’den karantinasız giris mi? Bunun nesi güven verecek? Bu sadece KKTC için kıyım olur . Turizm kazansın uğruna Türkiye’ye torpil mi geçilecek? Hani önce sağlıktı? Bir yeni dalga gelsin de görürüm sağlık sistemi malumumuz KKTC’yi yazık.

Avatar
Magusalı 2020-06-04 16:16:33

Doğrucu un söylediğine aynen katılıyorum.

Misafir Avatar
Dogrucu 2020-06-04 17:54:30 @Magusalı

Sagol. InsAllah aceleye gelip tekrardan bu salgini ulkemize getirmezler. Gecen sefer ucuz atlattik ama bu sefer de o kadar ucuz atlatamayabiliriz.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Murat Teremen 2020-06-04 14:57:42

Türkiye’den karantinasız giris mi? Bunun nesi güven verecek? Bu sadece KKTC için kıyım olur . Turizm kazansın uğruna Türkiye’ye torpil mi geçilecek? Hani önce sağlıktı? Bir yeni dalga gelsin de görürüm sağlık sistemi malumumuz KKTC’yi yazık.

Avatar
Tc 2020-06-04 17:13:01

Yav burda öğrenciyiz Türkiye’mize gitmek istiyoruz artık şu uçakları açında gidelim ülkemize yeter!!!!

Misafir Avatar
Dogrucu 2020-06-04 17:48:43 @Tc

Kibrstan Turkieyye gidislerde sorun yok. Turkiyeden KKTC ye gelisler sorun. KKTC de su anda hastalik bitmis durumda ama Turkiyede hala devam ediyor. Yani KKTC den Turkiyeye kimse hastalik goturmez ama Turkiyeden KKTC ye getirebilir. Malesef bizim , yani KKTC nin, bu salginla basedebilecek ne bir saglik sistemi ne de gucu var. O yuzden ne yapip edip kesinlikle hastaligi tekrar KKTC de hrotlatmamamiz lazim yoksa alktindan kalkamayabilirz. Ama sonucta , sizin icin , KKTC den Tuyrkiyeye sefer duzenlenmesi ve buradaki Tukiyeli vatandaslarin ulkelerine donemeleri icin hicbir sorun olmamali. Sizin Turkiyeye gitmenizin hic kimseye bir zarari olmaz. Zaten Girneden feribotla Turkiyeye gidisler oldu bildigim kadariyla.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Bulent 2020-06-06 11:29:17

Su hastalik gelirse herkes ölecek modunda olanlara şaşıyorum.Sanki bu ülkede ölümsüzlük var ve kapıları actin mi bu bitecek.Covid bu ulkeye mutlaka girecek.akilli olun,birileri bu hastaliga yakalanmadan da bu is bitmeyecek.kibrisa hastalik taa eylul ekimde girdi ve salgin 1.turunu yapti.artik anlayin.bu bakan kapilari kapatmktan baska ne yaptida bu kadar boburleniyor.yaptigi testler ne kadar guvenilir biri bana soylesin.

Avatar
Feti Altanoğlu 2020-06-06 11:30:50

Murat teremen denen artist Türkiye ye kurban olun siz biz olmasak haliniz ne olacak sizşn kadar nankör bir topluluk görmedim açmayın ne haliniz varsa görğn tanıyan ülke varsa tabi