Remzi Samar

Yılbaşını Kuzey Kıbrıs’ta geçirmek isteyen turistler geçtiğimiz Pazartesi gününden itibaren tarifeli ve ek seferlerle Ercan’a gelmeye başladı. Dün de Ercan’a 56 uçak iniş yaptı. Uçaklarının hemen hepsinin dolu olarak geldiği belirtildi.

Havalimanı İşletmeciliğini yürüten Taşyapı Terminal Genel Müdür Yardımcısı Şevki Turanlı, Dyalog’a yaptığı açıklamada, Ercan’da yoğun bir gün yaşandığını, ancak bunun bekledikleri kadar olmadığını söyledi. Turanlı “bayram günlerinde çok daha yoğun bir trafik vardı”dedi.

Turanlı, dün Ercan’a 56 uçağın indiğini, bugün de 46 uçuş beklediklerini söyledi. Bu sayının kış ayı ortalamasının üzerinden olduğunu dile getiren Turanlı, “Kış ortalamasının üstünde ama yılbaşı yoğunluğuna göre yine az bir sefer sayısı… Uçakların hepsi dolu geliyor. Aşağı yukarı son 3 gündür yolcular bilet bulmakta zorlanıyor” dedi.

Söz konusu rakamların normal kış ortalamasının üzerinde olduğuna dikkat çeken Turanlı şöyle dedi:

“2013’e göre Ercan’a inen uçak sayısında yüzde 15, yolcu sayısında ise yüzde 10 gibi bir artış var. Türkiye’deki havalimanlarını da göz önüne alırsak Kıbrıs için iyi bir oran.”

Kurban Bayramı’nda rekor kırılmıştı

2014 yılında en çok Kurban Bayramı’nda sefer düzenlediklerini aktaran Turanlı, Bayramda 104 seferlerle rekor kırdık. 8 park pozisyonumuzun 8’i de dolmuştu. Onun dışında ekstra iki tane uçağı hangar bölgesinde park ettirmek zorunda kalmıştık.“diye konuştu.

Türkiye’deki hava şartlarının da uçuş sayısında etkili olduğunu bildiren Turanlı şöyle dedi:

“Son birkaç gündür özellikle Antep uçuşlarında sıkıntı yaşanıyor. Uçaklar iptal oldu. İptal olmasının yanında bir iki sefer uçaklarımız dönmek zorunda kaldı. Bir tanesi buraya geldi. Bir tanesi Antalya’ya indi. Mevcut hava şartları da tabii ki etkiliyor.“

Tatilciler memnun

Türkiye’den Kıbrıs’a gelen tatilciler yeni yıla Kuzey Kıbrıs’ta gireceklerinden dolayı mutlu olduklarını kaydetti.  Genelde Türkiye’den gelen vatandaşların tercih ettiği yer olan KKTC’ye ünlü sanatçıları dinlemeye gelenlerin sayısı da hayli fazla… Yılbaşını burada  geçirmek isteyen turistler Ercan’da Diyalog’a açıklama yaptı. Vatandaşlar şöyle dedi:

Peren Onuk (ev hanımı)

Mersin’den geliyorum. İki gece kalacağız. Dinlenmek ve eğlenmek için geldik. İlk defa gelmiyorum.   Ama Kıbrıs’a çok da sık gelemiyorum. Türkiye’de havalar soğuk buraya havanın ve tatilin tadını çıkarmaya geldim.

Seylan Hanım

İskenderun’dan geliyorum. Artemis Otel’de konaklayacağız. Orada akşam yemeği ve konsere katılacağız. Aşkın Nur Yengi’yi dinlemeye geldik. Yılbaşını da burada kutlayacağız. Kıbrıs’a seviyoruz. Bu açıdan da gelince mutlu oluyoruz.

Yunus Şelepçioğlu

Ankara’dan tatile geldik. Kıbrıs’ı güzel buluyoruz. Burada hava güzel… 3-4 gün kalıp döneceğiz.  Ben uçağı kaçırdım eşim ve çocuklar önden geldi. Onlara yetişmeye çalışıyorum. Hava şartları nedeniyle biraza rötar yaşadık. Ancak sürekli gelmediğimiz için sıkıntı oluşturmuyor.

Ufuk Onuk (Ziraat Mühendisi)

Mersin’den yılbaşı tatili için geliyoruz. 2 gece kalıp döneceğiz. Ailemiz ile geldik. Kıbrıs’ı seviyoruz. Mersin’de hava yağmurlu burada otelde konaklayacağız. Serdar Ortaç’ı dinlemeye geldik. Genellikle yılbaşında gelmeye çalışıyoruz.