Noetik:eski yunanca'da “algılamak” anlamına gelen noetikos'tan türetilmişdir.

Yeni bir bilim dalıdır.İnsan düşüncesi bilimidir.Ama aslında yeryüzündeki en eski bilimdir.Bunu Plotinos’a , Muhyiddin İbn Arabi’ye , Hacı Bektaş Veli’ye, Mevlana’ya ve Yunus’a bakınca görüyoruz.

Eskilerin bizim şimdi yeniden keşfettiğimiz düşünceyi bizlerden daha esaslı anladıkları ortada...

Çoğumuz kutsal kitapları sözlük anlamında okuyoruz;kutsal kitaplar kendi kendinin sözlüğü ve yorum kitabıdır. ...

"Hayır, şer hep Allah’tandır, her şey kaderdir" düsturunu, batıni muhtevasını görmeksizin aynen kabul edersek, bütün müsbet ilmi inkar etmek zorunda kalırız. İslam'ı tarikatların elinde oyuncak haline getiren budur.

Ama bir kutsal kitap fen kitabıymış gibi de okunmaz ...

Öğretmenler öğretir.

Peygamberler tarihin en büyük öğretmenleri...

Neden dillerini anlaşılmaz kıldılar?

Neden dünyayı değiştirmeyi ümit eden bu adamlar hep şifreli konuştular?

Çünkü gizemler ancak bir ustanın elinde yolu aydınlatacaktır.

Delinin elinde ;yanan bir meşaledir.

Eski ustaların sesleri, kelimeyi sadece kendilerinin anladığını haykıran uygulayıcıların gürültüsünden duyulmaz oldu.

Kutsal kitaplar insan zihni üzerine bir çalışmadırlar; ve şifrelidirler.

Buda,"sen tanrısın" dedi...

İsa "Tanrı'nın krallığı içinizdedir" diye öğretti "benim yaptıklarımı siz de yapabilirsiniz " diye vaatte bulundu...

Sufizm,Tanrıyı insanın içinde aramak gerektiğini ve insanın birçok yönüyle Tanrının yansıması olduğunu belirtir.

Zohar zihin enerjisinin akışını tasvir eder.

Agia Sophia evrensel bilinci açıklar...

Şaman metinleri...

Newton'un ezoterik metinleri,İnvisible college,antik gizemler...

‘Ben gizli bir hazineydim, bilinmeyi istedim ve mahlûkatı yarattım’ (bk. Keşfu’l-hafâ)

Kutsal kitaplar,insan zihninin kullanıcı kılavuzudurlar.

Kutsal kitaplarda Tanrı'nın bizi kendi suretinden yarattığı yazılı ya...

Tanrı'ya benzeyen fiziki bedenlerimiz miydi?

Herhalde değildi:Tanrı'nın suretinden yaratılan zihinlerimizdi.

Tanrı'nın somut anlamda da bir gerçekliği var.

Her tarafa yayılan zihinsel bir enerji, "BEN", onun suretindendir.

Paulisyenlerin, Bogomillerin ve 1514 sonrası Anadolusu'nun doğusunda daha çok araştırma yapmak gerekiyor.

Ermenice, Anadolu Rumcası ve Kürt medreselerindeki Kürtçe eserlerin incelenmesi kesinlikle şart.

Bu görevi de Kürtçe, Ermenice, Rumca hatta Gürcüce bilenler üstlenmeli ama bunlar batinı süreğin de dostu kimseler olmalılar.

KAYNAKÇA:
Cavit Sunar (2003) Bütün Eserleri 1. Tasavvuf Tarihi, 2. Basım. İstanbul: Anadolu Vakfı Yayınları 12, İrfan Dizisi: 1.

Cavit Sunar (2003) Bütün Eserleri 3. Tasavvuf Felsefesi veya Gerçek Felsefe, 2. Basım. İstanbul: Anadolu Vakfı Yayınları 14, İrfan Dizisi: 3.

L. L. Haywood (1980) More About Masonry. Richmond, Virginia: Macoy Publishing & Masonic Supply Co., Inc.

İbn Haldun (1984) Tasavvufun Mahiyeti, Şifâu’s-sail li-tezbîbi’l-mesâil ve Mukaddime’de tasavvuf ilmi. İstanbul: Dergâh Yayınları.

İsmail Fenni Ertuğrul (1991) Vahdet-i Vücûd ve İbn Arabi. İstanbul: İnsan Yayınları.
( Teşekkürler Mustafa N.B.)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner5

banner31