19 Eylül 2014 Cuma 13:10
CYTA'nın uydu yayınları konusunda imzaladığı anlaşma güney kıbrs için baş ağrısı
banner10

Fileleftheros gazetesi “Makarios Uydusu Aracılığıyla İslami Fanatizm” başlıklı haberinde CYTA’nın, bu anlaşmayı açıklamaya fırsatı olmadan, özellikle Arap dünyasından, perde gerisindeki tepkilerin gelmeye başladığını yazdı.

CYTA’nın, söz konusu yabancı şirketle imzaladığı anlaşmanın, 250 kadar Arap uydu kanalının naklen yayınını öngördüğünü yazan gazete, ancak bu kanallardan bazılarının, Avrupa ve Arap ülkelerinde, uygunsuz ve rahatsız edici düzeye kadar aşırı İslam yanlısı şeklinde değerlendirildiğini belirtti.

CYTA’nın anlaşma imzaladığı yabancı şirketin merkezinin, geçtiğimiz Mayıs ayına kadar Bahreyn’de bulunduğunu, ancak Bahreyn’in Mayıs ayı itibarıyla bu şirketi kapattığını ve üyeleri hakkında araştırma başlattığını belirten gazete, gerek Bahreyn, gerekse bölgedeki başka ülkelerin, Güney Kıbrıs hükümetine yönelik tepki göstermeye hazırlandığını yazdı.

Gazete, CYTA’nın, imzaladığı bu anlaşmanın, iç cephede de tepkilere neden olacağını zira CYTA ve “Makarios” uydusu aracılığıyla, Türk kanalı TRT’nin, Arapça olan TRT Arabic ve TRT 6 gibi kanallarının Arap dünyasında yayımlanabileceğini, böylece Güney Kıbrıs ve Arap dünyası aleyhine propagandanın nakledilebileceğini de savundu.

banner22
Son Güncelleme: 19.09.2014 13:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner5

banner31