01 Haziran 2015 Pazartesi 14:35
Protein tozu kullananlar dikkat!

Spor yapan kişilerin takviye olarak kullandığı protein tozları ve doping kapsamına giren maddelerin son derece zararlı oldukları bildirildi. Uzmanlar; bu ilaçların beyinde tümör oluşumu başta olmak üzere, kalp ve böbrek sorunlarına neden olduğunu kaydetti.

Spor Hekimi Dr. Hikmet Yücel, protein tozlarının doktor kontrolü dışında kesinlikle kullanılmaması gerektiği uyarısında bulundu. Vücut geliştirme amaçlı kullanılan ilaçların bir süre sonra böbrek hastalığı başta olmak üzere, tümörsel vakalar ve kalp krizi gibi sağlık sorunlarına neden olduğunu belirten Yücel, katkı maddelerinin her türlüsüne karşı olduklarını aktardı.

Beyin ve Sinir Cerrahı Dr. Öztürk Ünverdi de protein ilaçlarının beyin ve diğer bölgelerdeki damarlarda tıkanmalara sebebiyet verdiğini kaydetti. Bu sebeple bu kişilerin yeterli seviyede oksijen alamadıklarına dikkat çeken Ünverdi, söz konusu protein ve diğer doping maddelerinin baş ağrılarına ve geri dönüşü olmayan sağlık sorunlarına sebebiyet verdiğinin altını çizdi. 

Bu ilaçların tümörsel hadiselere ve hatta kalp krizine, kalp rahatsızlıkları ve böbrek hastalıklarına neden olabileceğini belirten Dr. Hikmet Yücel, "Bunların mutlaka önüne geçilip düzenlenmesi lazım. Sporcular bunu içerek bence işin kolayına kaçmaya çalışıyorlar. 'Kaslarım şişsin, dıştan güzel bir görüntüye sahip olayım' diye düşünüyorlar ama yanlış yapıyorlar. Bir balonu düşünün, balona üfleyin balon şişmeye başlar. Balona bir dokunduğunuz zaman bu balon patlar. İlk etapta bu maddelerin zararlarının ortaya çıkmamasına rağmen daha sonra en ufak bir müdahalede geriye dönüşü olmayan hastalıklara davetiye çıkarıyor." diye konuştu. Dr. Hikmet Yücel, bu ilaçların yerine dengeli beslenerek spor salonlarında daha sağlıklı bir vücuda sahip olunabileceğini ifade etti.

"ÖLÜME KADAR GÖTÜREBİLİR"

Dr. Hikmet Yücel şunları söyledi: "Bunlar vücuda fazla olarak alındığı zaman fazlası vücutta yağ olarak birikir. Vücutta fazla biriken yağlar damar sertliğine, kalp krizine, yüksek tansiyona ve benzeri yan etkilere neden olabilir. Bu sadece bir yan etkisidir. Kişiyi ölüme kadar götürebilir. Bir başka yan etkisi: bu tip protein tozları ve aminoasitler atılım esnasında böbreklerde kristaller oluştururlar ve bu şekilde ürik asit taşlarına neden olup böbreklerde taş yapabilirler. En basit yan etkileri olan bu sorunlar bile kişinin sağlığına çok büyük zararlar verebilir. Sporcular salonlarda sadece protein tozlarını almıyorlar. Protein tozları bunların içerisinde en basit görünen maddelerdir."

DAMAR TIKANIKLIĞINA YOL AÇIYOR

Beyin ve Sinir Cerrahisi Dr. Öztürk Ünverdi ise protein ilaçlarının beyin ve diğer bölgelerdeki damarlarda tıkanmalara sebebiyet verdiğini kaydetti. Bu sebeple bu kişilerin yeterli seviyede oksijen alamadıklarına dikkat çeken Ünverdi, söz konusu protein ilaçlarının baş ağrılarına sebebiyet verdiğini aktardı. Ünverdi, bu ilaçları kullananların dikkatli olmaları gerektiği konusunda uyarılarda bulundu ve bir doktor olarak protein ilaçlarının kullanılmasını tavsiye etmediğini söyledi.

banner22
Son Güncelleme: 01.06.2015 23:34
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner5

banner31