08 Şubat 2020 Cumartesi 16:36
2701 Okunma
AK Parti'den Mustafa Akıncı'nın sözlerine sert tepki

AK Parti Sözcüsü Ömer Çelik, KKTC Cumhurbaşkanı Mustafa Akıncı'nın "Kırım'ın ilhakı" gibi Kuzey Kıbrıs'ın Türkiye bağlanmasının "korkunç" olacağı açıklamasına çok sert tepki gösterdi.

Çelik Twitter'dan yaptığı açıklamada, "KKTC Cumhurbaşkanlığı makamı son derece saygın ve onurlu bir makamdır. Fakat bu makamda oturan Sayın Akıncı’nın yaptığı açıklamalar Türkiye Cumhuriyeti’ne ve Kıbrıs Türkü’nün haklı davasına karşı saygısız ifadelerle doludur. Akıncı, “KKTC Cumhurbaşkanlığı” makamının temsil ettiği davanın tam zıddı açıklamalarına bir yenisini eklemiştir. Kıbrıs Türkü’nün davasına düşman olanların söylemlerine benzer açıklamalar yapmaktadır. 

Akıncı, yaptığı açıklamalarla Türkiye Cumhuriyeti’ne ve milletimize karşı yaptığı saygısızlıktan dolayı özür dilemelidir. Tarihimizin milli kazanımlarına ve saygın şahsiyetlerine dil uzatan bu açıklamaları kınıyoruz. Akıncı’nın Türkiye Cumhuriyeti’nin ve Kıbrıs Türkü’nün kazanımlarına karşı saldırgan olan üslubu, sadece KKTC’ye karşı kötü niyet besleyen odakları sevindirmektedir. Akıncı, KKTC Cumhurbaşkanlığı makamının temsil ettiği değerleri de rencide etmektedir. Akıncı, KKTC Cumhurbaşkanlığı makamının neyi temsil ettiğini öğrenmemekte ısrar ediyor. Ama Kıbrıs Türk davasına husumet besleyenlere destek verecek açıklamalar yapma konusunda ısrarcı davranıyor. Akıncı, Hatay’ın Türkiye’nin parçası olmasından bile rahatsız olan bir zihniyete sahip. Zaten Akıncı’nın açıklamalarını sevinçle karşılayanlar, Kıbrıs Türk davasına düşmanlık eden Güney Kıbrıslı Rum gazeteleri oldu." ifadelerini kullandı
 

AKINCI NE DEMİŞTİ?

The Guardian Gazetesi'nin “Kırım tarzı ilhak ihtimali” sorusunu “korkunç” diye yanıtlayan ve “Türkiye’nin kendi çıkarlarına aykırı” diye değerlendiren KKTC Cumhurbaşkanı Mustafa Akıncı, kendi vizyonunun tümüyle farklı olduğunu savunmuştu.

Akıncı, "İkinci bir Tayfur Sökmen olmayacağım" dedi. Tayfur Sökmen, Fransız mandasına bağlı Hatay Devleti'nin 1939'da referandumla Türkiye'ye bağlanmasını kabul etmişti. Kıbrıs'ta federal çözümüne bir an önce varılması gerektiğini ifade eden Akıncı, "Acele etmemiz lazım. Bunca yıldan sonra bir dönüm noktasına, belirleyici bir ana geldik" dedi.

Akıncı, "Kıbrıslı Türkler laik, demokratik ve çoğulcu kimliğini korumak istiyor" diye konuştu. Birleşik Krallık'ın AB'den çıkışına (Brexit) olumlu bakmadığını belirten Akıncı, "Alkışlarla karşılamadım, ama saygı göstermek zorundayız. Bundan sonra ülkenizi tek parça olarak tutabilecek misiniz, bilmiyorum. Bunda oldukça zorlanabilirsiniz" dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Magusalı 2020-02-08 17:27:25

Ben Cumhurbaşkanı seçilecek kişinin TC ile kavgalı olmayacak birisinin olmasını istiyorum.

Misafir Avatar
Turco 2020-02-17 12:37:27 @Magusalı

"TÜRK" denen gavat...Senin ananın örekesi derler bu söylediğine..Ayağı çarıklı cahil fellah...

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Sayan 2020-02-09 13:31:41 @Magusalı

Akıncı ne söylerse söylesin her zaman kurguladığınız senaryodan nasibini alacaktır..Her zaman protesto edilecek,özür dilemesi istenecek,istifa etmesi istenecek yada hakaretler yağdırılacak..Halbuki bilinmelidir ki bunlar yapıldıkça Akıncı Kıbrıs Türk Halkı'nın daha fazla desteğini almakta ve kalbinde yer etmektedir..Kıbrs Türk Halkı cahil değildir..İyiyi de kötüyü de ayırmasını çok iyi bilir!!!

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
TÜRK 2020-02-08 19:54:21 @Magusalı

Onun Türkiyeye gelmesine gerek yok Türkiye adaya gelecek rum tohumları denize dökülecek

Beğenmedim! (12)
Misafir Avatar
bok 2020-02-08 18:08:31 @Magusalı

git tecede yaşa madem

Beğenmedim! (9)
Avatar
Gibrisli 2020-02-08 19:09:49

Akıncı gosun sıze yavsaklar ne istersiniz be adamdan, iyi be hiç bisey soylemeyelım

Avatar
Güllü Ziba 2020-02-08 21:17:13

Akıncının sözlerinden rahatsız olanlar? Neye Can'ınız sıkıldı?
Biz bir bağımsız ülkeyiz. Her konuşacağımızda TC den izin mi alacağız?
Tatarın da bunlara katılması ayıp

Misafir Avatar
izin almayacaksın..ağzını açmayacaksın 2020-02-08 21:37:58 @Güllü Ziba

sen izin alma ve kouşmayı farklı anlıyorsunuz galiba..çok merak ediyorum siz adada ne yiyip içiyorsunuz..hangi kafada yaşıyorsunuz.yav kuş beyinli gibi konuşmayın..Türkiye ve Erdoğan olmasa şu ortamda sizi ne yaparlar orada biliyormusnuz..açın biraz dünya haberi okuyun..hayret yaaaaa

Beğenmedim! (9)
Avatar
Magusalı 2020-02-08 17:24:49

Akıncı Cumhurbaşkanı seçilmemek için işini garantiye almış durumda.

Avatar
Gibri 2020-02-08 19:09:26

İşgalciler out

Misafir Avatar
işgalci haa.. 2020-02-08 21:35:29 @Gibri

sen işgalci kimdir kime denir bilirmisin..aç tarihide zamanında ne olduğunu oku..dedelerine bir sor..ulan Türkiye olmasa sizi ne yaparlar orada biliyormusun..saçma salak konuşmayın..tüm Dünya şuan Türkiye önünde hazır ola geçmiş..sen terbiyesizce işgalci diyorsun..hadi bakalım Türkiye desteğini kktc den çeksin..ne oluyor gör bak

Beğenmedim! (6)
Misafir Avatar
Daş 2020-02-08 20:54:12 @Gibri

Gücün yetiyorsa gönder totoş

Beğenmedim! (7)
Avatar
Nicos 2020-02-09 07:55:34

Bre fellah sen ve siz Sn Akıncının kesip attığı dırnak olamazsınız. Her açıklamasını da bir yerlere çekmeye başka yerinizle anlamaya çok meraklısınız gacolar! Türkiyemiş para verir da kurtardı. Bizim ülkemizi alsın diye kurtardı. Alıyor da neredeysa. Gaco bunun içinde bizim 3 mislimiz oldu. Oteller ne elektrik öder ne bişey kurtardılar ya bizi. Mecburuk boyun eğmeye ya. Siktirin be size yanaşacağımıza Rum alsın bizi siktirin cahiller

Misafir Avatar
nmk 2020-02-12 09:04:52 @Nicos

''Siktirin be size yanaşacağımıza Rum alsın bizi siksin''.. dir asıl aklında olan senin de söyleyemezsin...

Beğenmedim! (1)
Avatar
Ayşe 2020-02-08 22:08:04

Biz dünya haberlerini gayet iyi biliyoruz
Erdoğan'ın Kıbrıs'a gönderdiği maddi yardım buraya yığdığı kendi vatandaşlarına bile yetmez
Tatara ve TC siyasilerine Haddinizi bilin, diğer bir ülkenin cumhurbaşkanına saygı gösterin

Misafir Avatar
nmk 2020-02-12 09:07:17 @Ayşe

saçmalama istersen... paranın yüzde 100 ünü biz yerik sen gönderdiklerinize yetmez den... yardım heyetinin direk yaptığı destekler bizim bütçeden çıkmaz bilesin... ha bizim baştakiler götürür götürmez onu sen daha iyi bilin

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
had bilmek 2020-02-08 23:30:03 @Ayşe

SİZ HAD BİLMEYİ NE ZANNEDİYORSUNUZ..ZAMNINDA KİMLERE HADDİNİ BİLDİRDİĞİMİZİ SENDE BİLİYORSUN..ŞUAN TÜM DÜNYAYA HADDİNİ BİLDİRİYORUZ..AMAN DİKKAT EDİN ARADA KALMAYIN HADDİ AŞMAYIN..ZARARLI ÇIKARSINIZ..ORASI BİZİM VATANIMIZ.YAVRU VATANIMIZ..AYRI ÜLKE DEĞİL

Beğenmedim! (5)
Avatar
Haydar 2020-02-08 18:48:08

Amina kodumun pici

Misafir Avatar
Mike 2020-02-17 12:42:28 @Haydar

Kimin amına acaba?Ananınmı?

Beğenmedim! (0)