Üniversitenin Konferans Salonu’nda Eğitim Fakültesi’nden akademisyenler, öğrenciler ve öğretmenlere yönelik gerçekleştirilen çalışmada birbirinden ilginç oyunlaştırma örnekleri uygulandı. Oyun tabanlı ve oyunlaştırılmış birçok ödüllü eğitim projesini hayata geçiren Ercan Altuğ Yılmaz tarafından hazırlanan atölye çalışması, yeni nesil “oyunlaştırma” kavramının irdelenmesi ile başladı.

“Oyun, bizim yaşadığımız coğrafyada olumsuz anlamların da yüklendiği bir kavram olsa da bir sorunu çözmede çok işe yarıyor.” diyen Ercan Altuğ Yılmaz; oyunlaştırmanın eğitim, satış-pazarlama ve iletişim gibi birçok sektörde insanların üzerinde olumlu ve güçlü bir etkiye sahip olduğunu belirtti. Oyunlaştırmanın dikkat süresini arttırdığını, eğlenirken öğrenmenin daha hızlı olduğunu ve ortada bir sorun olduğunda oyunlaştırmanın etkisinin daha kuvvetli olduğunu ifade eden Yılmaz bilgiler ışığında katılımcılara yöntemleri birbirinden farklı uygulamalar yaptırdı.