27 Haziran 2020 Cumartesi 17:10
62257 Okunma
KKTC yönüne uçuşlar iptal edilmeye başlandı

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne gelecek birçok biletli yolcuya uçuşların iptal edildiğine dair mesajlar ulaşmaya başladı. Havayolu şirketlerinin KKTC yönüne bilet alan  yolcularına “ Değerli Misafirimiz uçuşunuz iptal edilmiştir'' bilgisi verildiği ve detaylı herhangi bir açıklama yapılmadığı belirtildi. Birçok yolcu da uçuşların iptal edilmesinin ardından yüksek miktarda ödeyerek satın aldıkları biletlerinin ücret iadesini isterken hava yolları, gerekli para iadesinin 2,5 ay sonra normal uçuşlardan itibaren ödenebileceği bilgisi verilirken vatandaşların hem yüksek miktarda uçak bileti öderken hem de paralarının iadesini isterken zorluk çıkarıldığı iddia edildi.

İptalleri  KKTC tarafı istedi
Türkiye'den KKTC'ye 1 Temmuz ile 10  arasında günde bir Pegasus, bir THY olmak üzere iki uçuş sağlanacağı öğrenildi. KKTC Sivil Havacılık Dairesi Müdürü Mustafa Sofi, Bakanlar Kurulu kararı gereğince 1 Temmuz’la 10 Temmuz arası ülkeye günde bir Pegasus, bir THY olmak üzere iki seferin geleceğini söyledi. PCR testi yapılabilmesi için tarife kısıtlaması yapıldığını belirtti. Sofi, diğer seferlerin ise iptal edildiğini kaydetti. Buna göre THY, Lefkoşa'ya 1 Temmuz itibarıyla haftada 7 uçuş, 9 Temmuz itibarıyla haftada 14 uçuş, 20 Temmuz itibarıyla haftada 21 uçuş gerçekleştirecek

Pegasus Hava Yolları’ndan yapılan açıklama ise şu yönde:
“Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti tarafından yayınlanan Bakanlar Kurulu kararı gereğince; 1-10 Temmuz 2020 tarihlerinde Kıbrıs’a günde sadece 1 sefer yapılacaktır. Diğer gerçekleşmesi beklenen seferlerimiz iptal edilmiştir. Kıbrıs uçuşlarımız sadece İstanbul Sabiha Gökçen-Lefkoşa Ercan-İstanbul Sabiha Gökçen olarak gerçekleştirilecektir. Bu düzenlemeler kapsamında ilgili tarihlerde uçuşu olup iptal edilen seferler için SMS bilgilendirmeleri yapılmıştır. Bir diğer düzenleme ise; ülkeye giriş kuralları kapsamında A kategorisinde yer alan Türkiye'nin B kategorisine geçirilmesidir. Böylece Türkiye’den çıkış yapan misafirlere çift kademeli PCR testi uygulanacaktır. Üzerinden 72 saat geçmemiş negatif sonuçlu bir PCR testine sahip olan misafirlerimiz uçuşlarımıza kabul edilecek ve Kıbrıs girişinde kendilerine tekrar PCR testi yapılacak ve bu testin negatif çıkması halinde ise Kıbrıs’a da girişine izin verilecek, aksi halde karantinaya alınacaktır”

KAYNAK : İHA

Son Güncelleme: 27.06.2020 17:53
Anahtar Kelimeler:
UçuşlarKKTCTürkiye
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Kıbrıslı 2020-06-27 17:41:16

Bu kadar işbilmez yöneticiler olamaz. Rakı masası kıvamında bakanlar kurulu toplantısı yapılırsa önü arkası düşünülmeden karar verilir. Madem testin yeterli değil bu kararı almayacaksın, maden bu kararı alacaktın baştan alsaydın kimse zor durumda kalmazdı

Misafir Avatar
Bülent 2020-06-27 20:53:15 @Kıbrıslı

Yanlıştan dönmek erdemdir.Umarım durum daha iyi değerlendirilmiş ve önlemler alınmıştır.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
KIBRISLI 2020-06-27 20:44:54 @Kıbrıslı

Bulent diye yazan arkadas: Abi ellerinin koru. Once Turkiyeye yandaslik yapmak icin Turkiyeyi A grubuna soktular. Sonra baktilar herkes itiraz etti b grubuna soktular. Sonra baktilar A grubundakiler de zaten Turkiye uzerinden glecek o zaman hepsini B grubu gibi sayalim dediler. Bu kararlarin temeli halkin sagligi olsaydi basindan boyle verilmezdi kararlar. Hekimlerimiz , saglikcilarimiz hergun ciyak ciyak bagirmsaydi da zaten degisitrmezlerdi verdikleri kararlari. HALA DAHA ulkemziin saglik sistemini degerlendiridigimiz zaman bu kararlar bizim icin riskli. Dogru durust bir hastanesi bile olmayan bir ulkenin boyle risklere atilmasi sorumsuzluktur.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Bülent 2020-06-27 20:33:12 @Kıbrıslı

Yöneticiler ellerinden geleni yapıyor. Tek yanlış bu kararın önceden alınması ve vatandaşın mağdur edilmemesi bence.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Ali 2020-06-27 18:20:28 @Kıbrıslı

Abi zaten kapilar acilmasin dememizin EN BUYUK SEBEBI BU. Bunlar simdi konusur " Test yapacagiz, izole edecegiz, takip edecgiz cart curt, bol keseden atar dururular ama yarin ucuslar baslayinca hepsini ellerine yuzlerine benzetecekler. Uc gun kalmis ucuslarin baslamasina hala daha hicbirsey yok. Artik , test yaptirmadan girenler mi, torpilli musteriler mi , bu ahmedin opgluydu gecsin , bu amcamin kizydi gecisn vs artik gerisini sen hayal et. Biz gecen sefer bi alman turistte hastalik cikti diye uc bes turisti karantinaya almaya kalaktik ONU BILE BECEREMEDIK, Ellerine yuzlerine bulastirdilar, hotel calisanlari hep hasta oldu. KARANTINAYI bile beceremiyirouz bu kadar acinacak bir durum yani. Ne test yapmayi becerecekler ne hastalari takip etmeyi ne de karantina uygulamayi. Bak da gor sen.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Tahir 2020-06-27 17:37:34

Umarım bi türk yönetici size ayar verir

Misafir Avatar
Tc 2020-06-27 23:28:37 @Tahir

Ayarlı konusabilsen ....ayarsızzz

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
,,, 2020-06-27 20:00:59 @Tahir

Senin anana verecez ayari.

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
Mike 2020-06-27 18:44:55 @Tahir

gel ben sana bir ayar vereyim gavroynan

Beğenmedim! (9)
Misafir Avatar
??? 2020-06-27 18:22:32 @Tahir

Bilader sen ne demek istiyorsun , biz Turk degilmiyiz ? Kime laf atiyorsun?

Beğenmedim! (4)
Avatar
Vatandaş 2020-06-27 20:16:48

Gelmeyin oturun oturduğnuz yerde zaten biz besleme değilmiyik

Misafir Avatar
Mert 2020-06-30 10:23:25 @Vatandaş

O nedemek yAHU... Siz bu kafaylan bir arpa yolu gidemen...

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
nankor 2020-06-27 20:56:08 @Vatandaş

besle kargayi cikarsin gozunu

Beğenmedim! (7)
Avatar
Hayret 2020-06-27 23:05:25

Pegasus 6 ay önce iptal ettiğim bilet paramı ödemedi halen

Avatar