16 Eylül 2015 Çarşamba 12:17
İslami televizyon yayınları siyasi sorun yarattı
banner10

Rum Telekomünikasyon Dairesi’nin (CYTA) bundan yaklaşık bir yıl önce, Arap ülkelerine yönelik propaganda yayınları yapan “Noorsat” uydu sistemiyle anlaşma imzalaması ve bu sistem üzerindeki yayınlarını Arap ülkelerine ulaştırmasının Güney Kıbrıs ile Mısır ve Suudi Arabistan arasında siyasi sorunlara yol açtığı bildirildi.

Filelefheros gazetesi haberinde, söz konusu uydu sisteminden aşırı İslamcı kanalların yayınlar yaptıklarını ve bu yayınların Arap ülkelerine Cyta’nın “Makarios” isimli uydu istasyonu aracılığıyla ulaştığını belirtirken, özellikle Mısır ve Suudi Arabistan hükümetleri aleyhine yayınlar yapılması sebebiyle bu iki ülke yetkililerinin Rum Dışişleri Bakanlığı nezdinde girişimde bulunduklarını yazdı.

Gazete, söz konusu uydu sisteminin daha önce merkez olarak konumlandığı birçok ülkeden kovulduğunu belirtirken, bu sistemin ayrıca TRT’nin Arapça yayın yapan kanalını ve TRT 6’yı da yayınladığını, böylece Türkiye’nin Arap ülkesindeki politikalarına alet olduğunu savundu.

banner22
Son Güncelleme: 16.09.2015 12:20
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner5

banner31