28 Haziran 2020 Pazar 16:15
5816 Okunma
Erdoğan - Tatar görüşmesinin detayları

TRT Haber’de KKTC gündemine ilişkin sorulara yanıt veren Tatar, dün akşam Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile yaptığı telefon görüşmesinde neler konuşulduğunu açıkladı.

Erdoğan ile ağırlıklı olarak Doğu Akdeniz’de yaşanan son gelişmeleri konuştuklarını ifade eden Tatar, korona virüs sürecinde Türkiye’nin KKTC’ye desteğinden ötürü Erdoğan’a teşekkür ettiğini kaydetti.

Tatar’ın TRT Haber'de yaptığı açıklamalarından satır başları şu şekilde:   

Avrupa Birliği’nin Doğu Akdeniz ile ilgili açıklamalarını konuştuk. Sayın Erdoğan da Doğu Akdeniz konusunda genel anlayışı teyit etti. Yani Türkiye kararlılığını bu bölgede devam ettirmektedir. Haklarımızı koruma adına siyasetimizin ileriye taşınabilmesi için Türkiye Cumhuriyeti verdiği kararlarının yüzde yüz arkasındandır ve başarılı olunduğunu da görüyor.

KKTC’de bizler ile birlikte bu politikaların ve anlaşmaların uygulanmasındaki, uyum içerisinde çalışmamamızın ne kadar önemli olduğunu konuştuk.

Aynı zamanda Covid-19 gerekçesi ile yaptığımız çalışmalar, aldığımız tedbirler ve bize Türkiye’nin gösterdiği ilgiyi ve desteği karşısında kendisine teşekkür ettim.

1 Temmuz itibari ile karşılıklı seferlere artık başlama aşamasına geldiğimizi söyledim.

Bildiğiniz gibi KKTC’de önce tüm seferler durmuştu daha sonra yavaş yavaş karantinada kalmak sureti ile kendi vatandaşlarımızın ve bazı buraya gelmesi gereken insanlar geldiler.

Ancak şimdi 1 Temmuz’dan itibaren PCR testlerin yapılması şartı ile karantinasız KKTC’ye gelebileceklerini ve bizlerin de Türkiye’ye tekrar gelebileceğimiz bir durum ortaya çıkmıştır. Sayın cumhurbaşkanına bu bilgiyi de verdim.

Bir takım ikili ilişkiler için her daim devletin tepesindeki bizlerin Türkiye Cumhuriyeti ile yakın temas içerisinde olmamızın gerektiği doğrultusunda böyle temasların faydalı olduğunu aktardım bir kez daha kendisine teşekkür ettim.

ERDOĞAN-TATAR İLE TELEFONDA GÖRÜŞMÜŞTÜ

Son Güncelleme: 28.06.2020 17:38
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
KIBRISLI 2020-06-28 17:54:23

Sayin Tatar . 1 Temmuzdan itibaren yapilacak olan acilimla ilgili aldiginiz onlemler , akla akila sigmayan, bilimsellikten uzak sacmaliktan baska birsey degildir. A grubundan geleceklerin Turkiye uzerinden gelecekler diye Ercan da PCR testine tabi tutulmalarinin bilimsel hicbir dayanagi yoktur. Bu testler HICBIR ZAMAN POZITIF CIKAMAZ cunku hastaligin kulucka suresi vardir. Yani TURKIYEDEN GECERKEN hastaligi kapmis birisi Ercan a varincaya dek hasta olamayacagi gibi testleri de pozitif CIKAMAZ! BU IMKANSIZDIR!. Bosuna bu testleri bu insanlar icin harcamayin. Bilmiyorsaniz bilen bir doktora falan sorun.

Misafir Avatar
KIBRISLI 2020-06-28 18:21:44 @KIBRISLI

PCR testlerinin kisa surede niye pozitif cikmayacaginin aciklamasi bu linkte, ilgilenenler icin buraya birakiyorum.

https://www.itnonline.com/content/covid-19-genetic-pcr-tests-give-false-negative-results-if-used-too-early

Beğenmedim! (2)
Avatar
vatandaş 2020-06-28 16:26:32

ersin tatar sadece parayı düşünüyorsun paradan dolayı milletin sağlığını ve ekonomiyi tehlikeye atıyorsun.

Misafir Avatar
mem 2020-06-28 16:33:07 @vatandaş

esas konusulanlari onumuzdeki kisa donemde yapilacak degisikliklerde gorecegiz

Beğenmedim! (0)
Avatar
londra 2020-06-28 16:40:38

kktc ye giris kiriterleri yalniz yurt disindan gelip kktc ye giris yapanlari degil ayni zamanda kktc den cikis yapip kktc ye geri donenleride kapsiyor

Misafir Avatar
KIBRISLI 2020-06-28 19:34:06 @londra

Evet ama bu normal. Yani eger sen bir KKTC li olarak Turkiyeye gitmissen ve bir sure orada bulunmussan senin hastalik kapma riskin de TC vatandaslariyla aynidir. Yani onemli olan hangi milliyetten oldugun degil de SU ANDA NEREDE BULUNDUGUN NEREDEN GELMEKTE OLDUGUNDUR. Yani KKTC vatandaslarinin da bir sure Turkiyede kaldiktan sonrsa TC vatandaslariyla ayni muameleye tabi tutulmasi dogrudur. Cunku bulasma riski her ikisi icin de aynidir. Bunda bir sorun yok. SORUN: A grubundan gelenlere TURKIYE UZERINDEN GELIYORLAR DIYE Ercan da PCR testi uygulamak. Bu testlerin hicbiri hicbir zaman pozitif cikmaz. Yolcu HASTA OLSA BILE POZITIF CIKMAZ , bu imkansizdir yani. PCR testi kisa surede pozitif cikamaz . Aciklamasi linkde: https://www.itnonline.com/content/covid-19-genetic-pcr-tests-give-false-negative-results-if-used-too-early

Beğenmedim! (0)
Avatar
Solina 2020-06-28 22:47:57

Allah tuketsın be tatar, turkıyeden gelenlere test parası almayacan, onlarkı Rum tarafında ekmek parası için calişir ve kendı vatandaşıdır Onlardan 300 TL para alın senın yatacak bır mezarın olmazsın

Avatar
Gıbrıslı 2020-06-29 01:41:26

Sen kimsin be garagöz da benim adıma garar verin, makam müptelası,güya orucunu açmaya giderkan ara öğün yedigini bilirik , miyadın doldu Erss, BARRA !!

Avatar
Millet 2020-06-29 09:31:54

Kabinesine sahip çıkamayan tatar,millete nasıl sahip çıksın

Avatar